حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
جانباز و ایثارگر دوران دفاع مقدس:

شهید رئیسی مایه عزّت ایران شد

شهید رئیسی مایه عزّت ایران شد

جانباز و ایثارگر دوران دفاع مقدس گفت: شهید آیت‌الله رئیسی با دیپلماسی قدرتمند و درعین‌حال تواضع و فروتنی خود مایه عزت کشور در سطح جهانی و بین‌المللی شد.

رضا دخانیان در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به ویژگی‌های شهید آیت‌الله رئیسی گفت: رئیس‌جمهور شهید در نهایت فروتنی و تواضع در هر نقطه از کشور حادثه‌ای رخ می‌داد، حضور داشت، و فردی مردمی و جهادی بود. 

وی در ادامه افزود: رئیس‌جمهور شهید نه‌تنها عزت شخصی را مرام خود قرار داده بود، در مجامع بین‌المللی نیز به عزت‌مندی جامعه اسلامی تأکید داشت، و درعین‌حال فردی بسیار متواضع بود. 

دخانیان با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» در روز ۱۴ خرداد گفت: رئیس‌جمهور شهید دل‌ها را ربود و با تواضع و فروتنی قلب‌ها را تسخیر کرد، راه و روش این شهید یک درس برای همگان است.

جانباز دوران دفاع مقدس در ادامه ابراز کرد: حادثه شهادت آیت‌الله رئیسی یک تقدیر الهی بود که باید به‌عنوان یک حماسه خدمت شناخته شود و دولت آینده نیز باید همانند سیدالشهدای خدمت در پیشبرد امور کشور و برطرف‌کردن مشکلات مردم، گام بردارد.

وی همچنین تأکید کرد: دولت عدالت‌محور زمانی در نظام اسلامی شکل یافت که مهم‌ترین راهبرد آن کاهش فاصله‌ها میان دولت‌ها و رهبری بوده است و در دولت چهاردهم باید شاهد چنین رویکردی باشیم. 

دخانیان خاطرنشان کرد: باید در انتخابات پیش‌رو، انتخاب اصلح ما کسی باشد که بتواند راه شهید رئیسی و سایر شهدای خدمت را ادامه دهد. 

وی همچنین تصریح کرد: امروز در سایه نظام اسلامی، مردم با حضور در انتخابات و آزادانه، نامزد موردنظر خود را انتخاب می‌کنند و بدون شک حضور حداکثری در انتخابات ادامه بدرقه شهدای خدمت است. 

دخانیان همچنین ابراز کرد: مانند شهید رئیسی رفتارکردن سخت است و احتیاج به تمرین و ممارست اخلاقی دارد، اما ناممکن و نشدنی هم نیست؛ به‌خصوص از کسانی که می‌خواهند بر کرسی مسئولیت او تکیه بزنند انتظار این‌گونه رفتار را داریم.

وی در نهایت بیان کرد: شهید آیت‌الله رئیسی الگویی جدید از مدیریت در دولت انقلابی را ارائه داد و الگوی 40 سال گذشته شهید رجایی را بار دیگر زنده کرد. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از