حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان مطرح کرد:

ضرورت فراهم‌آوردن بسترهای اثرگذاری برای نخبگان

ضرورت فراهم‌آوردن بسترهای اثرگذاری برای نخبگان

رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان با اینکه این استان مهد نخبه پروریست، به‌ضرورت فراهم‌آوردن بسترهای اثرگذاری برای نخبگان تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، رضا کی‌پور با اشاره به نحوه شکل‌گیری بنیاد ملی نخبگان، اظهار داشت: از ۱۵ سال پیش طی نشست‌های مختلف نخبگان که با مقام معظم رهبری برگزار شد پیشنهاد تشکیل بنیاد نخبگان توسط ایشان مطرح شد و این بنیاد باهدف اصلی پیاده‌سازی سند راهبردی کشور در امور نخبگان تشکیل شد و به‌تبع آن پس از دو سال بنیاد نخبگان استان سمنان ذیل بنیاد ملی نخبگان شکل گرفت.

 

وی افزود: در واقع این سند راهبردی یک تقسیم کار ملی جهت نخبه‌پروری و نخبه گماری است و بنیاد نخبگان متولی پیگیری آن است.

 

کی‌پور ضمن تعریف نخبه و استعدادهای برتر بر طبق تعاریف این سند، گفت: داشتن استعداد برتر یک نعمت تعهدآور است و بسترهای اثرگذاری برای نخبگان باید فراهم شود و می‌بایست کششی از جانب دستگاه‌های مختلف برای نخبگان به وجود آید تا کوشش نخبگان به نتیجه برسد.

رئیس بنیاد نخبگان استان با اشاره به تعدد دانشگاه‌های استان و حوزه‌های علمیه و سطح علمی و پژوهشی آن‌ها، استان سمنان را یک استان نخبه‌پرور دانست و دستگاه‌ها و نهادهای مختلف را به زمینه‌سازی برای اثرگذاری نخبگان تشویق کرد.

وی در خاتمه به بیان خلاصه‌ای از فرمایشات رهبری که در همایش ملی نخبگان پرداخت که بدین شرح بوده است: یک مطلب هم این است که بدون مبالغه باید بگوییم نخبگان دانشگاهی ما مایهٔ آبروی ایران شدند. شما نسل جوان نخبگان هستید. قبل از شما هم در نسل‌های قبل از شما، نخبگان زیادی در این چهل سال وجود داشتند؛ آبرو دادند به کشور. در هر مسئله‌ای که دانشمندان ما ورود کردند و متمرکز شدند، کاری کردند که در محافل علمی جهان مورد تحسین واقع شد.

منبع: خبرگزاری علم و فن آوری

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از