حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
استاندار سمنان:

طبق نظرسنجی‌های انجام شده مشارکت روبه‌رشد است

طبق نظرسنجی‌های انجام شده مشارکت روبه‌رشد است

استاندار سمنان گفت: در ابتدای شروع فعالیت‌های ستاد انتخابات در استان با دغدغه میزان مشارکت مردم مواجه بودیم؛ اما با اقدامات و جلسات تبیینی که طی این چند ماه برگزار شد طبق ارزیابی و نظرسنجی‌های انجام شده مشارکت روبه‌رشد است.

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ با اشاره به برگزاری دو رویداد مهم انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفندماه گفت: بعد از ابلاغ وزیر کشور مبنی بر تشکیل ستاد انتخابات استان سمنان همگام با سایر استان‌های سطح کشور با تشکیل ستاد مطرح شده کارگروه‌های مختلفی تشکیل داد و در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار نیرو به‌عنوان نیروی اجرایی و دست‌اندرکاران انتخابات، نظارت و امنیت در ۶۸۱ شعبه اخذ رأی در سراسر استان سمنان آماده برگزاری انتخابات هستند.

استاندار سمنان ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در آبان‌ماه سال ۱۳۵۸ تصریح کرد: معظم له از مردم استان سمنان به نیکی یاد کردند و بیان فرموده‌اند که همه خلقیات خوب در وجود مردم سمنان هست چرا که مردم استان در دوران دفاع مقدس و برنامه‌های ملی کشور حضوری بسیار تأثیرگذار و ارزشمندی داشته‌اند.

وی در رابطه‌ با اهمیت انتخابات پیش‌رو افزود: رهبر فرزانه انقلاب در ابتدای سال جاری برای داشتن انتخاباتی اصولی چهار راهبرد امنیت انتخابات، سلامت انتخابات، رقابت و مشارکت را عنوان کردند و در دیدارهای اخیر با اقشار مختلف کلیدواژه‌های جدیدی همچون مشارکت قوی را عنوان کردند.

 هاشمی دررابطه‌با مشارکت قوی خاطرنشان کرد: به تاسی از فرمایشات معظم له با تشکیل ۱۳۰ گروه در سطح استان به همت همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی جلسات و برنامه‌های تبیین آغاز شد که در این برنامه‌ها و جلسات عملکرد نظام و خدمات دولت برای مردم استان سمنان تبیین شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: در حوزه اقتصادی و در حوزه نهضت ملی مسکن استان سمنان دومین استان موفق در سطح کشور محسوب می‌شود که در دیدارها و جلسات تبیین با حضور عامه مردم موفقیت و پیشرفت‌های دولت را تبیین کرده‌ایم.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: باتوجه‌به وسعت استان سمنان به‌خاطر پراکندگی روستاها و شهرستان‌ها از موارد قابل‌تأمل بوده که می‌بایست جهت تبیین بیان کرد برقرار بودن امنیت کامل در سطح استان سمنان است که از مردم استان و عوامل امنیتی کمال تشکر و قدردانی را داریم.

هاشمی دررابطه‌با احتمالات میزان مشارکت مردم تصریح کرد: در ابتدای شروع فعالیت‌های ستاد انتخابات در استان با دغدغه میزان مشارکت مردم مواجه بودیم؛ اما باتوجه‌به اقدامات و جلسات تبیینی که طی این چند ماه برگزار شد طبق ارزیابی و نظرسنجی‌های انجام شده مشارکت روبه‌رشد است.

وی در توضیح علت افزایش میزان رشد مشارکت در ارزیابی‌ها خاطرنشان کرد: در آذرماه و بهمن‌ماه به‌ویژه با حضور باشکوه مردم سمنان در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه ارزیابی میزان مشارکت حداکثری افزایش‌یافته است و مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی تمایل بیشتری از خود نشان داده‌اند.

این مقام مسئول افزود: برگزاری برنامه‌های اعیاد شعبانیه موجب ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در بین مردم سطح استان شده است و مردم در پای صندوق‌های رأی حضوری حداکثری خواهند داشت که همین حضور حداکثری موجب سنگین‌تر شدن بار مسئولیت مسئولین خواهد شد.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: راهبرد و تأکید حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) حضور حداکثری و مشارکت قوی در پای صندوق‌های رأی است؛ اما در مقابل راهبرد دشمنان و شبکه‌های معاند ایجاد یاس و ناامیدی و به‌حداقل‌رساندن مشارکت مردم در پای صندوق‌های رأی است.

هاشمی در ادامه ابراز داشت: بر خلاف برنامه‌های همیشگی دشمنان ملت ایران به‌ویژه مردم ولایت‌مدار استان در مسیر انقلاب و ارزش‌های انقلاب اسلامی گام برداشته‌اند که به‌ پاس دفاع و حضور همیشگی مردم در صحنه می‌بایست جدی‌تر از قبل برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گام برداریم.

وی در ادامه تصریح کرد: در دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری، معظم له فرمودند اتفاقات و اقدامات خوبی در دولت شکل‌گرفته است و تا کنون از همه دولت‌ها حمایت کرده‌ام از دولت آقای رئیسی هم حمایت خواهم کرد.

استاندار سمنان در رابطه‌ با فرمایشات رهبری افزود: در دیدار مسئولین با معظم له بر روی دو موضوع جهاد تبیین و توجه بهتر و بیشتر به مسائل اقتصادی تأکید داشتند که دولت آقای رئیسی بر روی معیشت و رفع مشکلات اقتصادی تمرکز و توجه ویژه‌ای دارند.

هاشمی در پایان افزود: مردم استان سمنان همیشه در تمام عرصه‌ها پیش‌گام بوده‌اند بنابراین بستر را برای حضور حداکثری، مشارکت قوی در سطح استان در ۶۸۱ شعبه اخذ رأی در ۴ حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی محیا خواهیم کرد تا حضور حداکثری مردم تبدیل به یوم‌الله ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ شود و این حضور باشکوه را در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت کنیم.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از