حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
رئیس پلیس‌راه استان سمنان:

علت اصلی تصادفات خواب‌آلودگی است

علت اصلی تصادفات خواب‌آلودگی است

رئیس پلیس‌راه استان سمنان با بیان اینکه ۶۰ درصد از تصادفات رخ‌داده در استان به دلیل خواب‌آلودگی است، گفت: استراحت کافی مهم‌ترین عامل مقابله با تصادفات منجر به فوت در استان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ موسی بزرگی، با بیان اینکه ۶۰ درصد تصادفات استان سمنان به دلیل خواب‌آلودگی است، تأکید کرد: فاصله زیاد بین شهرهای استان از جمله عوامل خستگی زا در این منطقه است.

وی با بیان اینکه استان سمنان چهارراه شمال شرق کشور است در نتیجه هر مسافری از هر کریدوری از کشور که به سمت مشهد حرکت کند در استان سمنان خستگی خواهد داشت، افزود: استراحت مهم‌ترین عامل دوری از تصادفات منجر به فوت در استان است.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان گفت: تصادف دو خودرو و ۹ کشته در یک‌لحظه در محور دامغان جندق بدترین سانحه رانندگی نوروز سال جاری در کشور بود که در استان سمنان رخ داد و نشان از شدت تصادفات بر اثر خواب‌آلودگی دارد.

بزرگی بیان کرد: دیروز هم در اثر واژگونی یک دستگاه پژو ۴۰۵ در محور گرمسار به آرادان یک نفر فوت کرد که علت این امر نیز خستگی بوده است.

وی رعایت سرعت مطمئنه و حفظ فاصله طولی را یکی دیگر از الزامات رانندگی ایمن در جاده‌های استان سمنان دانست و تأکید کرد: رانندگان بعد از هر ۱۲۰ دقیقه رانندگی حتماً در نقاط ایمن و استراحتگاه‌های استان سمنان ۱۰ دقیقه استراحت داشته باشند.

به گزارش مرآت؛ در دو روز اخیر ۱۰ نفر در جاده‌های استان سمنان جان خود را ازدست‌داده‌اند.

گفتنی است جاده‌های اصلی استان سمنان به‌خصوص کریدور تهران - مشهد و بالعکس هم اکنون با بار ترافیکی پر حجم اما روان روبرو است. در استان سمنان امروز گره ترافیکی خاصی مشاهده نمی‌شود.پ

منبع: خبرگزاری مهر 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از