حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
خطیب جمعه سمنان:

علما برحسب وظیفه در مجلس‌خبرگان حضور پیدا می‌کنند

علما برحسب وظیفه در مجلس‌خبرگان حضور پیدا می‌کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: انتخابات مجلس خبرگان رهبری مانند انتخابات مجلس شورای اسلامی نیست و حالت رقابتی ندارد و تمام علما برحسب وظیفه در این انتخابات شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر سمنان که در مصلی این شهر برگزار شد با اشاره به جنایات وحشیانه رزیم صهیونیستی، گفت: حمایت از مردم غزه یک واجب دینی و عرفی و انسانی است و ابراز همدردی با این مردم حداقل کاری است که ما می‌توانیم در حال حاضر انجام دهیم.

 

امام‌جمعه سمنان در ادامه افزود: مردم غزه به نصرت الهی باور قلبی دارند و فرزندانشان را به نیت شهادت به دنیا می‌آورند و اگر قبلاً یک عده از مسئولان آنها سازش کردند؛ اما امروز آنها ایستادگی و مقاومت را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان جبهه مقاومت را در هر دو صورت غلبه بر دشمن و یا شهادت در این مسیر پیروز دانست و افزود: رزمندگان اسلام در هر حالتی به نیکویی حسنات دست پیدا می‌کنند و شکست در جبهه اسلام معنایی ندارد.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی خاطرنشان کرد: امروز تمام مردم دنیا انزجار خود را از رژیم منحوس و جعلی اسرائیل اعلام کرده‌اند و ماهیت پلید آنها بر همگان مشخص شده و این موضوع در حالی است که سازمان‌های بین‌المللی و برخی حکام عرب در برابر این جنایات وحشیانه سکوت کرده‌اند.

 

وی همچنین به برخی شبهات در فضای مجازی و سخنان عده‌ای در داخل کشور بر علیه ملت مظلوم فلسطین، بیان کرد: برخی با سخنان نامربوط و اعلام دلسوزی برای مردم ایران حمایت از ملت مظلوم فلسطین را امری بیهوده قلمداد می‌کنند؛ اما باید بدانند مردم ما هوشیار و بصیرتر از این سخنان هستند.

 

خطیب جمعه سمنان با اشاره به هفته کتاب و کتاب‌خوانی توضیح داد: افزایش سرانه مطالعه در جامعه یک کشور را از خسران و زیان نجات می‌دهد و سبب رشد جامعه در همه ابعاد می‌شود و  ما می‌بایست رهبر انقلاب را الگوی مطالعه در جامعه قرار دهیم.

 

وی به قانون اختصاص حداقل نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: این قانون باید اجرایی شود، در برخی شهرهای استان شهرداری‌هایی که آن را اجرا کرده‌اند، وضعیت کتابخانه‌هایشان وضعیت بهتری است. «سند نهضت مطالعه مفید» سال ۱۳۸۹ در شورای‌عالی فرهنگی تصویب شد و باید محقق شود.

 

وی با اشاره به نام‌نویسی نامزدهایی برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان سمنان، گفت: انتخابات مجلس خبرگان رهبری مانند انتخابات مجلس شورای اسلامی نیست و حالت رقابتی ندارد و تمام علما برحسب وظیفه در این انتخابات شرکت می‌کنند یک احساس مسئولیت دراین‌خصوص وجود دارد.

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از