حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
کارشناس مامایی:

سقط‌جنین عمدی عوارض جبران‌ناپذیری دارد

سقط‌جنین عمدی عوارض جبران‌ناپذیری دارد

کارشناس مامایی گفت: سقط عمدی جنین موجب عوارض جسمی، مرگ مادر، افسردگی خونریزی و... می‌شود و والدین نباید بنا بر هر دلیل اقدام به سقط‌جنین کنند.

طاهره صابریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» گفت: علاوه بر اینکه کشور در زمان کنونی دچار کمبود جمعیت و پیری جمعیت است یک‌سری خانم‌ها به دلیل عدم آگاهی از مشکلات سقط‌جنین اقدام به سقط‌  می‌کنند و سقط‌های مکرری در کشور طی سال‌های گذشته به همین دلیل اتفاق افتاده است.

 این کارشناس مامایی خاطرنشان کرد: بسیج جامعه پزشکی به‌عنوان قشر دغدغه‌مند نسبت به‌سلامتی مادران و نسل‌های آینده کشور پیگیری عدم سقط‌جنین غیرقانونی را در دستور کار خود قرارداده تا بتواند با تخصص خود در این راستا قدم  بردارد.

 وی در ادامه اظهار کرد: کادر جامعه پزشکی به‌ویژه مرکز تخصصی نفس قصد دارد از سقط‌جنین توسط خانم‌هایی که ناخواسته باردار شده‌اند پیشگیری و جلوگیری کند و برای رفع علل این فاجعه انسانی اقدام کند.

صابریان اظهار کرد: دلایل مختلفی از جمله مشکلات روحی، مشکلات اقتصادی و... ممکن است والدین را مجبور به سقط‌جنین عمدی کند که متخصصین مرکز نفس در تلاش هستند با راهکارهای لازم مانع این اقدام غیرشرعی و غیرقانونی شوند.

 این کارشناس مامایی افزود: درگذشته غربالگری برای همه مادران باردارموضوعی اجباری بود؛ اما در زمان حال غربالگری برای والدین اختیاری است و اگر غربالگری مادر مثبت شود برای ادامه آزمایش‌ها و آمینو سنتز به مراکز تحصصی معرفی می‌شوند.

 وی در ادامه تصریح کرد: در موارد بسیار نادری ممکن است پزشک متخصص زنان تشخیص دهد که نیاز به سقط‌جنین است که بازهم می‌بایست با مجوز پزشک‌قانونی و داشتن همه شرایط سقط این اقدام صورت گیرد.

صابریان خاطرنشان کرد: سقط عمدی جنین موجب عوارض جبران ناپذیر جسمی، مرگ مادر، افسردگی خونریزی و... می‌شود و والدین نباید بنا بر هر دلیل اقدام به سقط‌جنین کنند ومی‌بایست برای رفع مشکل به متخصصین مربوطه مراجعه کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از