حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
مدیر حوزه علمیه علی ابن موسی‌الرضا (ع) سمنان:

غدیر محور وحدت در بین مسلمانان است

غدیر محور وحدت در بین مسلمانان است

مدیر حوزه علمیه علی ابن موسی‌الرضا (ع) سمنان گفت: غدیر در حقیقت محور و عامل وحدت در بین امت مسلمان در سطح جهان است.

 حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سلیمان عین‌الکمال در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، با بیان اینکه غدیر چیزی جدا از مبانی دینی نیست؛ گفت: توحید، نبوت، امامت و معاد به ولایت و غدیر گره‌خورده است که برای رساندن پیام هریک از آنها باید به ولایت پی برد.

مدیر حوزه علمیه علی ابن موسی‌الرضا (ع) سمنان با اشاره به اینکه برای فهم دقیق توحید باید ولایت را خوب فهمید، افزود: دینی که پیغمبر ۲۳ سال برای آن زحمت کشید با امضای نهایی آن با ولایت و جانشینی حضرت علی (ع) اتفاق افتاد و کامل شد.

وی همچنین تصریح کرد: نوع حسابرسی قیامت آن است که هرکسی با امامش محشور می‌شود و در واقع یک‌روی سکه معاد این است که اگر کسی بخواهد در روز قیامت زیر پرچم امیرالمؤمنین قرار بگیرد در دنیا هم باید ولایتش را بپذیرد.

عین‌الکمال با بیان اینکه وقتی پشتوانه شما ولایت باشد، دشمن ناامید می‌شود، اظهار کرد: اگر تمسک به غدیر محور شد؛ دین در مسیر درست و وحدت قرار گرفته است.

این استاد حوزه و دانشگاه باتوجه‌به شرایط خاصی منطقه و اختلافات، نزاع و جنگ در برخی از کشورها، گفت: غدیر در حقیقت محور و عامل وحدت در بین امت مسلمان در سطح جهان است.

وی با بیان اینکه همه تلاش‌هایی که در فلسطین و غزه برای حفظ سرزمینشان صورت‌گرفته بر اساس الگو از قصه کربلاست، افزود: دفاع و مقاومت آنها مثال‌زدنی است و این دفاعی که صورت می‌گیرد برای نسل‌های بعدی و اعتقادات آنها باقی می‌ماند.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از