حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
یادداشت//

وارونه‌نمایی غرب وحشی از یک خبر خوب

وارونه‌نمایی غرب وحشی از یک خبر خوب

در هفته گذشته شاهد افتتاح نخستین پایگاه اورژانس ویژه بانوان در شهرستان سمنان بودیم که اگرچه این خبر برای بانوان متدین سمنان مسرت بخش بود اما اما رسانه‌های معاند بازهم با شیطنت رسانه‌ای به دنبال هیاهو در پس این ماجرا بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ در هفته گذشته شاهد افتتاح نخستین پایگاه اورژانس ویژه بانوان در شهرستان سمنان بودیم و البته این خبر برای بانوان متدین و دین‌مدار شهر سمنان که ارزش‌گذاری به کرامت و اصالت زن از جایگاه دینی آنها نشئت می‌گیرد اقدامی تحسین‌برانگیز و قابل‌تقدیر است؛ اما رسانه‌های معاند بازهم با شیطنت رسانه‌ای به دنبال هیاهو در پس این ماجرا بودند و قصد داشتند با تخریب اقداماتی که به حمایت از زنان در ایران اسلامی انجام می‌گیرد بین مردم و حاکمیت دیوار کشیده و جنجالی دوباره بیافرینند.

قطعاً طبیعت زنانه می‌طلبد که خدمات ویژه‌ای با حضور بانوان برای حفظ امنیت و حرمت زنان در جامعه ایجاد شود و این قبیل اقدامات نشان‌دهنده پرداختن به جایگاه زن در نگاه حاکمیت و مدیریت مسئولان انقلاب اسلامی است.

اما غرب وحشی که تنزل منزلت زن بزرگ‌ترین دستاورد آن بوده و زنان را  تنها به یک بازیگر برای شهوت‌رانی مردان تبدیل کرده قطعاً احترام به حقوق زن را درک نخواهد کرد و اقدامات این‌چنینی را با تعبیر وارونه به خورد افکار عمومی می‌دهد تا شاید بتواند ظلمی را که در حق جامعه زنانه خودکرده تقلیل دهد.

مفهوم آزادی در غرب از تفکر منحط فمینیستی  نشئت‌گرفته و آزادی را در معنای بی‌بندوباری تلقی کرده که نتیجه آن امروز بی‌بند باری و فحشا و امر تجاوز و خودکشی در کشورهای غربی است و این طعم آزادی و احترام به حقوق زن در نگاه غرب است.

در نهایت باید گفت نسبت‌دادن صفت طالبان گونه به ایران اسلامی که امامین آن با ارائه الگوی زن سوم مسلمان هویتی را برای زن ترسیم کردند که نه خانه‌نشین و بی‌هویت باشد و نه ابزار جنسیتی در دست مردان جامعه که جنسیتش برانسانیتش بچربد، بی انصافی است .

ایران اسلامی به دنبال ترسیم  زنی باهویت و اصالت است که درعین‌حال که در بستر جامعه فعال است در سنگر خانواده نیز حافظ امنیت و ثبات محیط خانواده است.

یادداشت//

مهدیه السادات کیا- فعال فرهنگی

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از