حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
رئیس اداره تبلیغات اسلامی دامغان:

غزه نماد وحدت اُمت‌های اسلامی است

غزه نماد وحدت اُمت‌های اسلامی است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دامغان گفت: حمایت از غزه توسط مسلمانان نشان‌دهنده آن است که اختلافات مذهبی و قومی نمی‌تواند مانع همبستگی شود و این وحدت قدرتی است که می‌توان با آن در برابر استکبار جهانی ایستادگی کرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد‌علی ملکیان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان اینکه هفته وحدت نماد همبستگی همه مسلمانان جهان است، گفت: هفته وحدت، فرصتی است تا مسلمانان از هر نژادی به دور یکدیگر جمع شده و بر اصول مشترک خود تأکید کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دامغان در ادامه افزود: مسئله غزه برای تمام مسلمانان حائز اهمیت است؛ زیرا غزه به‌عنوان نماد مقاومت و مظلومیت در قلب تمام مسلمانان جهان جای دارد و این سرزمین، نمایانگر اراده‌ای است که در برابر ظلم و اشغالگری ایستاده و به ما یادآوری می‌کند که وحدت، کلید پیروزی بر دشمنان مشترک است.

ملکیان با بیان اینکه مردم مظلوم فلسطین با مقاومت خود درس‌های بزرگی به امت اسلامی داده‌اند، اظهار کرد: مردم غزه به‌خوبی نشان داده‌اند که با اتحاد و همبستگی می‌توان در برابر قدرت‌های اشغالگر ایستاد و این مقاومت، نه‌تنها بر وحدت‌بخشی امت اسلامی تأثیر دارد، بلکه به‌عنوان الگویی برای سایر ملت‌ها نیز عمل می‌کند.

وی عنوان کرد: اخوت اسلامی، یکی از اصول بنیادین است که باید در این راستا تقویت شود و مسلمانان باید بدانند که دشمن مشترک آن‌ها تروریسم و اشغالگری است که تنها با اتحاد می‌توان با آن مقابله کرد.

ملکیان به مسئولیت مسلمانان و دولت‌های اسلامی در آزادسازی سرزمین‌های اسلامی اشاره کرد و افزود: غزه تنها یک منطقه جغرافیایی نیست؛ بلکه نماد حق‌طلبی و آزادی‌خواهی مسلمانان است و دولت‌های اسلامی باید به‌طور جدی در راستای حمایت از مردم فلسطین گام بردارند و به ترویج الگوی اخوت اسلامی بپردازند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دامغان خاطرنشان کرد: ترویج فضائل اخلاقی در هم‌زیستی مسلمانان اهمیت بسیاری دارد و مسلمانان باید یاد بگیرند که با وجود تفاوت‌های مذهبی، می‌توانند در کنار یکدیگر زندگی کرده و به یکدیگر احترام بگذارند.

وی در ادامه افزود: هم‌زیستی مسالمت‌آمیز میان مسلمانان به‌ویژه در استان‌های مرزنشین کشورمان، می‌تواند مثالی عملی از وحدت شیعه و سنی باشد؛ زیرا در این استان‌ها، مسلمانان با برگزاری برنامه‌های مشترک و فعالیت‌های فرهنگی، نشان می‌دهند که وحدت فراتر از اختلافات مذهبی است.

ملکیان به نقش استکبار جهانی و صهیونیسم در تفرقه‌افکنی بین مسلمانان اشاره کرد و افزود: این قدرت‌های پوشالی همواره تلاش کرده‌اند تا با ایجاد شکاف‌های مذهبی و قومی، وحدت مسلمانان را تضعیف کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از