حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
مدیر فرودگاه بین‌المللی سمنان:

فرودگاه سمنان زیر ساخت پرواز حجاج را دارد

فرودگاه سمنان زیر ساخت پرواز حجاج را دارد

مدیر فرودگاه بین‌المللی سمنان گفت: فرودگاه سمنان زیرساخت‌های لازم برای پروازهای زائرین خانه خدا را دارد؛ اما به دلیل محدودیت‌ها باید رایزنی لازم با عربستان انجام گیرد.

حسین شجاعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» از مهیا بودن زیر ساخت‌های لازم در فرودگاه بین‌المللی سمنان جهت انجام پروازهای حجاج بیت‌الله الحرام خبر داد و گفت: اولین پرواز اربعین در فرودگاه سمنان پس از اخذ مجوز مرز هوایی انجام‌گرفته، پس بالتبع زیرساخت‌های لازم جهت انجام پروازهای بین‌المللی در فرودگاه سمنان فراهم است.

مدیر فرودگاه بین‌المللی سمنان در ادامه افزود: جایگاه سوخت‌گیری چندین فاز دارد و در حال تکمیل است، اما فعلاً برای پروازها با تانکر سوخت‌رسانی انجام شده و مشکلی دراین‌خصوص وجود ندارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: مسئولین استانی در حال رایزنی جهت انجام پروازهای حج عمره و تمتع هستند؛ اما در حال حاضر محدودیت‌هایی وجود داشته و تنها 9 فرودگاه در کشور این امکان را دارند.

شجاعی خاطرنشان کرد: بخشی از این موضوع به کشور عربستان و شرایط آنها برای پذیرش برمی‌گردد که موارد خاصی از جمله نوع ایرلاین و تعداد مسافر و... مدنظر این کشور است که باید موردتوجه قرار گیرد.

گفتنی است چند روز پیش استاندار سمنان در دیدار با کارگزاران حج و مسئولان کاروان‌های حج و زیارت استان سمنان از تلاش برای اعزام زائران از دو مرز هوایی سمنان و شاهرود خبر داده بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از