حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
فرمانده سپاه استان سمنان:

نقش خبرنگاران در انسجام ملی بی‌بدیل است

نقش خبرنگاران در انسجام ملی بی‌بدیل است

فرمانده سپاه استان سمنان گفت: خبرنگاران می‌توانند با قلمشان در ایجاد وحدت ملی و همگرایی نقش بی‌بدیلی ایفا کنند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ آئین گرامی‌داشت روز خبرنگار و تجلیل از فعالان عرصه رسانه صبح امروز در سالن شهید بسطامی سپاه استان سمنان برگزار شد.

قلم خبرنگار تاثیر بیشتری از صدها موشک دارد

 سردار منصور شوقانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خبرنگاران از حقیقت‌طلبان هستند، گفت: خبرنگاران باهدف روایت حقیقت طلایه‌دار سرزمین آگاهی هستند.

 فرمانده سپاه استان سمنان در ادامه افزود: خبرنگاران در رسالت خطیری که دارند جان خود را نثار اهدافشان می‌کنند.

 وی با اشاره به شهادت ۱۶۶ خبرنگار در غزه اظهار کرد: ایثار این شهدا که در راه خبررسانی و شکستن هیمنه دروغ‌سازان صهیونیسمی جان خود را فدا کردند، به‌یادماندنی است.

 شوقانی، قدرت قلم خبرنگاران را از قدرت موشکی بالاتر و برتر دانست و گفت: نقش رسانه در عرصه‌های مختلف اساسی و حیاتی است.

 این مقام مسئول با بیان اینکه خبرنگاران نقش مهمی در تقویت اعتماد سیاسی ایفا می‌کنند، اظهار کرد: خبرنگاران می‌توانند در گسترش وحدت ملی تأثیرگذاری به‌سزایی داشته باشند.

 وی همچنین تصریح کرد: خبرنگاران می‌توانند در عرصه‌های نشاط اجتماعی، سبک زندگی، توسعه بهداشت و سلامت، تقویت مؤلفه‌های هویت ملی، تولید علم و آگاهی و... نقش‌آفرینی کنند.

 خبرنگاران از سیاه‌نمایی در انعکاس اخبار پرهیز کنند

 حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسن دیباجی در جمع خبرنگاران با اشاره به روایتی از امام صادق (ع)  در خصوص اینکه دین داشتن در آخرالزمان خیلی سخت است، گفت: خبرنگاران باید صداقت داشته باشند؛ چرا که دروغ‌گویی باعث بی‌اعتباری خواهد شد.

 مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان سمنان مستندگویی را از ویژگی خبرنگار تراز انقلاب برشمرد و افزود: پخش شایعات در شأن خبرنگار انقلابی نیست.

 وی با بیان اینکه خبرنگار باید امانت‌دار باشد، اظهار کرد: یک خبرنگار در هر رسانه‌ای که مشغول به فعالیت است نباید اخبار را کم یا زیاد کند و باید امانت‌داری کند و انقلابی ماندن و در خط تقویت نظام بودن از ویژگی بارز خبرنگاران است.

 این مقام مسئول با تأکید بر اینکه خبرنگاران باید از سیاه‌نمایی در انعکاس اخبار پرهیز کنند، گفت: رعایت انصاف، مهم‌ترین خصوصیات خبرنگاران است.

 وی همچنین تصریح کرد: اگر کار درستی در هر زمینه انجام شد باید درست منعکس شود و سیاه‌نمایی مطلق خارج از انصاف است.

 دیباجی فروتنی، خلاقیت، پرسش‌گری، مسئولیت‌پذیری، پایبندی به اخلاق، تیزبینی، نکته‌سنجی و... را از دیگر ویژگی‌های یک خبرنگار انقلابی برشمرد.

 در این مراسم آئین رونمایی از کتاب «حرفی برای گفتن ندارم » و تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم انجام شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از