حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/06/26 شمسی | 2024/09/16 میلادی
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم آرایشی سمنان:

لوازم آرایشی ایرانی پرطرفدار شده است

لوازم آرایشی ایرانی پرطرفدار شده است

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی شهرستان سمنان گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر استقبال از لوازم آرایشی تولید داخل به‌دلیل قیمت و کیفیت مناسب‌تر از نمونه‌های خارجی، افزایش پیدا کرده است.

وحید خدام‌عباسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان اینکه عمده لوازم ‌آرایشی مورد استفاده در کشور قاچاق هستند، گفت: موضوع قاچاق لوازم آرایشی با تقلبی بودن آن متفاوت است و از سوی دیگر بسیاری از لوازم آرایشی قاچاق کیفیت مناسبی دارند به‌همین دلیل مورد استقبال مصرف‌کنندگان هم قرار می‌گیرند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی شهرستان سمنان در ادامه افزود: بیش‌تر لوازم‌ آرایشی قاچاق تأئیدیه معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت را ندارند و در بین کالاهای قاچاق ممکن است کالاهای تقلبی هم وجود داشته باشد که سلامت افراد مصرف‌کننده را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار خواهد داد.

این مقام مسئول در رابطه ‌با نسبت مصرف لوازم‌ آرایشی و بهداشتی ایرانی در مقابل برندهای خارجی توضیح داد: خوشبختانه در سال‌های اخیر محصولات داخلی  توانستند از کیفیت و قیمت مناسب‌تری نسبت به نمونه‌های خارجی برخوردار شوند به همین خاطر استقبال از آن‌ها افزایش ‌یافته است.

این مقام مسئول در مورد نحوه تشخیص لوازم آرایشی تقلبی از اصل آن نیز ابراز کرد: تشخیص این موضوع کار بسیاری دشواری است و از عهده افراد عادی خارج است و تنها کارشناسان متبحر توان این تفکیک را دارند؛ اما با این ‌وجود افرادی که مصرف‌کننده دائمی هستند از روی نوع کیفیت محصول متوجه اصل بودن آن می‌شوند، از سوی دیگر ممکن است نشانه‌های ظاهری مانند بارکد و سیب سلامت هم تقلبی باشد.

خدام‌عباسی با انتقاد از عدم نظارت مسئولان از مبادی ورودی مرزهای کشور ابراز کرد: متأسفانه حجم گسترده‌ای از لوازم آرایشی قاچاق به‌راحتی از مرزها وارد کشور شده و توزیع می‌شود و دستگاه‌های نظارتی به‌جای کنترل مبادی ورودی ایستگاه‌های آخر یعنی بوتیک‌ها و مغازه‌ها را رصد و نظارت می‌کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از