حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان:

مدارس حوزه علمیه به فیبر نوری متصل می‌شوند

مدارس حوزه علمیه به فیبر نوری متصل می‌شوند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت:همه مدارس و حوزه‌های علمیه در شهرستان‌های شاهرود، دامغان و گرمسار طی یک ماه آتی به حوزه زیرساخت و ارتباطات فیبر نوری متصل خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ احمد ریواده از تقویت زیرساخت‌های آموزشی با کمک اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان سمنان خبر داد و گفت: تأمین نیازهای مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به‌ویژه به زیرساخت‌های ارتباطی نخستین گام این اقدام است.

وی با بیان اینکه اینترنت پرسرعت و فیبر نوری از جمله زیرساخت‌هایی است که برای مدارس استان تأمین می‌شود، افزود: سمنان، شاهرود دامغان و گرمسار در گام نخست و در برنامه زمانی یک‌ماهه میزبان فیبر نوری خواهند بود.

تأمین نیازهای زیرساختی حوزه‌های علمیه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: همه مدارس و حوزه‌های علمیه در این شهرستان‌ها طی یک ماه آتی به حوزه زیرساخت و ارتباطات فیبر نوری متصل خواهند شد تا بتوانیم نیازهای ارتباطی این مکان‌های آموزشی را تأمین کنیم.

ریواده با بیان اینکه طرح فیبر نوری برای مدارس و حوزه‌های علمیه رایگان است، تأکید کرد: دسترسی آسان به اینترنت رایگان و ارتقای فناوری‌های آموزشی هدف از این طرح است.

وی با بیان اینکه توسعه زیر ساخت‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان سمنان با سرعت و کیفیت خوبی در دست اجرا است، تأکید کرد: همه نقاط استان میزبان اجرای طرح فیبر نوری هستند.

سازوکار جدید برای استفاده نامزدهای انتخابات از فضای مجازی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه طرح فیبر نوری که سابقاً در استان به‌صورت آزمایشی اجرایی شده بود، در تمام نقاط در دست اجرا است، تأکید کرد: حفاری‌های فیبر گذاری در نقاط مختلف استان انجام شده و برای ۲۵۰ هزار کاربر فیبر نوری، امکانات و زیرساخت‌ها فراهم شده است.

ریواده همچنین از سازوکار جدید برای استفاده نامزدهای انتخابات از فضای مجازی خبر داد و ابراز کرد: تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی نامزدها در فضای مجازی زمانی قانونی می‌شود که مطابق قانون در سامانه انتخاب ثبت و درج شده باشد.

وی افزود: در راستای اجرای ماده ۷۸ قانون انتخابات، نامزدها باید نشانی و مشخصات دقیق درگاه ستاد انتخابات مجازی خود به‌صورت تار نمای اینترنتی و معرفی مسئول آن به فرمانداری‌های مرکز حوزه انتخابیه مربوطه اعلام و پیوندهای آن را نیز در سامانه انتخاب ثبت کنند تا بتوانند در فضای مجازی فعالیت داشته باشند.

 منبع:خبرگزاری مهر

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از