حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
فرمانده سپاه ناحیه میامی:

مردمی‌سازی اقتصاد نیاز به شناسایی ظرفیت‌های مردمی دارد

مردمی‌سازی اقتصاد نیاز به شناسایی ظرفیت‌های مردمی دارد

فرمانده سپاه ناحیه میامی گفت: برای تحقق مشارکت مردمی در امر اقتصاد بررسی ظرفیت‌های مردمی و چگونگی فعال‌سازی آنها اهمیت دارد.

محمدمهدی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ ضمن اشاره به نام‌گذاری سال تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: شعار سال ۱۴۰۳ نشان‌دهنده توجه ویژه به نقش مردم در پیشبرد اهداف اقتصادی و تولیدی کشور است. 

وی در ادامه با بیان اینکه امروز جهش تولید در کشور یکی از نیازهای اساسی کشور و دغدغه دلسوزان نظام است، ابراز کرد: باید برای تحقق این هدف تمام ارکان نظام و مسئولان و مردم با اتحاد یکدیگر به میدان بیایند و بسترهای لازم برای آن فراهم شود.

بنا به گفته اسماعیلی، این شعار تأکید می‌کند که بدون حضور و مشارکت فعال مردم، دستیابی به جهش در تولید امکان‌پذیر نخواهد بود.

فرمانده سپاه ناحیه میامی با بیان اینکه مردم باید به طور محسوسی در عرصه تولید حضور یابند و موانع بر سر راه مشارکت آنها مرتفع شود، بیان کرد: برای تحقق مشارکت مردمی در امر اقتصاد بررسی ظرفیت‌های مردمی و چگونگی فعال‌سازی آنها اهمیت دارد.

وی به نقش جهاد دانشگاهی و سایر نهادها در امر مشارکت اقتصادی اشاره کرد و گفت: این نهادها می‌توانند با برنامه‌ریزی و همکاری با بخش خصوصی، زمینه‌ساز مشارکت مردم در تولید شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه با برنامه‌ریزی مناسب و همکاری صاحب‌نظران، زمینه‌های لازم برای مشارکت عملی فعالان اقتصادی را فراهم می‌کند، بیان کرد: تحقق این شعار می‌تواند گامی بزرگ در جهت استقلال اقتصادی و رفاه اجتماعی باشد.

وی در نهایت توجه به بنگاه‌های اقتصادی زودبازده، حمایت از کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان و اجازه سرمایه‌گذاری مردم در بخش خصوصی و بورس را از عوامل تحقق شعار سال و معنای واقعی مشارکت مردم در اقتصاد دانست.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از