حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
نماینده قصابان سمنان:

بازار فروش گوشت قرمز راکد است

بازار فروش گوشت قرمز راکد است

نماینده قصابان سمنان گفت: مردم به علت گرانی‌های موجود دیگر قدرت خرید گوشت را ندارند و مصرف آن‌ها نسبت به سالیان گذشته از صد درصد به ۳۰ درصد رسیده است.

ایرج عرب در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به تولید گوشت قرمز و وضعیت بازار گفت: وضعیت تولید گوشت قرمز در سمنان خوب است و کمبودی وجود ندارد؛ اما وضعیت فروش در بازار خوب نیست.

نماینده قصابان سمنان در ادامه افزود: اکثر قصابی‌های سمنان با توجه به تقاضای مشتری خود گوشت گرم در مغازه دارند و کم‌تر گوشت وارداتی و یخی به فروش می‌رسانند.

وی با انتقاد از فروش کم انواع گوشت قرمز در سمنان اظهار کرد: به علت گرانی‌های موجود قدرت خرید بسیار کم شده است و شاید یک واحد صنفی قصابی به صورت روزانه کم‌تر از ۱۰ الی ۱۵ کیلوگرم گوشت گرم به فروش برساند.

نماینده قصابان سمنان همچنین تصریح کرد: عرضه گوشت گرم در سمنان روند خوبی دارد؛ اما میزان تقاضای شهروندان نسبت به مصرف گوشت قرمز خیلی کم شده و از صد در درصد به ۳۰ درصد رسیده است.

این قصاب در خصوص کسادی بازار فروش گوشت قرمز در سمنان توضیح داد: علاوه بر گرانی، فروش گوشت گرم در فروشگاه‌ها به قیمت پایین‌تر سبب کسادی فروش قصابی‌ها در سطح شهر شده است.

وی با اشاره به قیمت انواع گوشت قرمز در سمنان بیان کرد: در حال حاضر گوشت گوسفندی ۶۵۰ هزار تومان، گوشت گوساله ۵۲۰ هزار تومان و گوشت شتر نیز از ۵۲۰ تا ۵۵۰ هزار تومان در قصابی‌ها به فروش می‌رسد.

بنا به گفته عرب، قیمت گوشت گرم گوسفندی، گوساله و شتر در بازار، هنوز هیچ افزایشی نداشته است که امیدواریم گوشت‌های تنظیم بازار که در فروشگاه‌ها توزیع می‌شود بتواند بازار را آرام نگه داشته و سبب تغییر قیمت‌ها نشود.

نماینده قصابان سمنان با انتقاد از گرانی نهاده‌های دامی، اظهار کرد: نهاده وجود دارد؛ اما یونجه و نهاده‌هایی که به‌صورت آزاد خریداری می‌شود، بسیار گران است.

عرب تصریح کرد: وقتی دامداران نهاده دامی را گران خریداری کنند، دام زنده نیز گران خواهد شد و این گرانی بر روی قیمت گوشت قرمز نیز تأثیرگذار خواهد بود. 

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از