حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/28 شمسی | 2024/10/19 میلادی
متولیان عرصه فرهنگی مراقب تهاجم دشمن باشند
کارشناس فرهنگی:

متولیان عرصه فرهنگی مراقب تهاجم دشمن باشند

کارشناس فرهنگی گفت: وظیفه همه مسئولان فرهنگی و فعالان رسانه این است که نسبت به تهاجم دشمن حساس باشند تا نتوانند به فرهنگ کشورمان نفوذ کنند.

امید مظفری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ در خصوص اینکه دشمن متهاجم فرهنگی همیشه سعی در نفوذ به کشور ایران دارد، گفت: از آنجایی که دشمنان نمی‌توانند‏ در عرصه نظامی و اقتصادی پیشروی کنند، توطئه‌های خود را مسیر نفوذ در عرصه فرهنگ پیش می‌برند.

وی  در ادامه افزود: عوامل و عناصر نفوذی دشمن در حوزه فرهنگی از جبهه‌های مختلف از فضای رسانه استفاده می‌کنند و در یک جنگ نرم و شناختی اعتقادات را مورد هجمه و آسیب قرار می‌دهند.

کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نفوذ فرهنگی و سبک زندگی بیان کرد: با هوشیاری و بصیرت باید توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم و نگذاریم پرچم نفوذ فرهنگی و سبک زندگی دشمن در داخل کشور برافراشته شود.

وی همچنین تصریح کرد: وظیفه همه مسئولان فرهنگی، فعالان رسانه و... این است که نسبت به تهاجم دشمن حساس باشند تا نتوانند به فرهنگ کشورمان نفوذ کنند.

به گفته مظفری، امروز متولیان عرصه فرهنگ شامل آموزش و پرورش، صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش عالی و وزارت بهداشت و سایر نهادهای متولی فرهنگی باید بسیار هوشیار باشند؛ چرا که در این جبهه و در مقابله با دشمن متهاجم کار بسیار سختی را در پیش دارند.

این کارشناس فرهنگی با تأکید بر اینکه ما میراث‌دار انقلاب اسلامی هستیم، گفت: جهادگران عرصه تببین باید با استفاده از ابزار هنر بتوانند نقش‌آفرینی‌های ملت ایران را در دوران انقلاب و همچنین دفاع مقدس تبیین کنند.

وی با بیان اینکه راه مقابله‌ با نقشه دشمن متهاجم نیازمند کار فرهنگی فاخر، اطلاع‌رسانی و روشنگری است، خاطرنشان کرد: امیدواریم به کمک فرهنگ‌یاران و دغدغه‌مندان عرصه فرهنگی بتوانیم این میراث گران‌بها را برای نسل آینده حفظ کنیم.

مظفری ضمن تأکید بر استفاده صحیح از ظرفیت‌های فرهنگی در دسترس در سطح جامعه گفت: باید در برابر تبلیغات منفی به جامعه اعتماد و امیدآفرینی در عرصه و فرهنگ تزریق شود. 

انتهای خبر/

 

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از