حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
دادستان کل کشور:

مسند قضاوت خطیر و افتخارآمیز است

مسند قضاوت خطیر و افتخارآمیز است

دادستان کل کشور گفت: امروز مسند قضاوت حساس و درعین‌حال افتخارآمیز است و اگر در این مسیر به شهادت هم برسیم باارزش خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدکاظم موحدی آزاد و جمعی از مسئولین استانی در سالن همایش اداره کل دادگستری استان سمنان برگزار شد.

 

تحریم‌های فلج‌کننده دشمن را زمین‌گیر کرد

دادستان کل کشور در این آیین با اشاره به مسئولیت خطیر قضات در جایگاه اجرای عدالت گفت: مردم باید قوه قضاییه را مأمن حق بدانند و برای رسیدن به این هدف قاطعیت قاضی در اجرای حکم، رعایت انصاف و عدالت لازم و ضروری است.

 

این مقام مسئول در ادامه افزود: امنیت و سلامت دو نعمت بزرگی است که نسبت به آنها غفلت وجود دارد و این دو مهم به برکت انقلاب اسلامی هر روز افزوده و تقویت می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه دشمن با تحریم‌های فلج‌کننده به دنبال نابودی انقلاب اسلامی بود، افزود: به لطف الهی دشمن خود زمین‌گیر شد و با حضور دولت خدمتگزار و جهادی سیزدهم و خدمات آنها در حوزه‌های گوناگون از جمله فروش نفت و ارتباط با همسایگان شاهد حضور حماسی مردم  به‌پاس این خدمات در انتخابات پیشرو هستیم.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موحدی آزاد ابراز کرد: مغزها و اراده‌ها قابل تحریم نیستند و این نعمت‌های بزرگی است که خداوند به مردم ما ارزانی داشته است.

 

دادستان کل کشور با بیان اینکه مسئولیت‌های دنیوی برای آب‌ونان نیست خاطرنشان کرد: حضور روحانیت در بخش‌های گوناگون جامعه و خدمت‌رسانی به مردم  تا پای جان به دلیل پیاده‌شدن احکام اسلام در نظام مقدس جمهوری اسلامی است درحالی‌که روحانیون در رژیم منحوس پهلوی حتی در صورت نیاز به دلیلی نامشروع بودن حکومت بدان وارد نمی‌شدند.

 

این مقام مسئول در نهایت با اشاره به خطیر بودن جایگاه قضاوت آن را امانتی دانست و بیان کرد: امروز مسند قضاوت حساس و درعین‌حال افتخارآمیز است و اگر در این مسیر به شهادت هم برسیم باارزش خواهد بود.

 

دستگاه قضا پیگیر مطالبات مردمی باشد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان نیز با اشاره به جایگاه ارزنده قضات در نزد خداوند متعال گفت: قطعاً بدنهٔ قضات افراد امانت‌دار و با صداقتی هستند که وظایف خود را به‌درستی انجام می‌دهند و عدالت را در تمام امور سرلوحه خود قرار می‌دهند.

 

وی همچنین ابراز کرد: مطالبات مردم باید توسط دستگاه قضایی پیگیری شود و مردم انتظار دارند در امور مهمی مانند مسئله آب و طلاق و جمعیت همراهی این نهاد عدالت‌محور را ببیند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان خواستار نمود بیشتر عملکرد دادستان و دستگاه قضا شد تا در جامعه امیدواری و دلگرمی به‌نظام اسلامی فراهم شود.

 

در سایه امنیت رفاه و اشتغال فراهم می‌شود

سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان نیز در ادامه این آیین با اشاره به‌قرار گرفتن ایران اسلامی در میان ناامن‌ترین کشورهای جهان گفت: قطعاً امنیت در کشور ما مرهون وجود ولایت‌فقیه و پشتیبانی مردم است.

 

وی در ادامه افزود: بالاترین دستاورد نظام اسلامی امنیت است که بابت آن از خداوند متعال سپاسگزاریم و این مهم نتیجه اتحاد و صمیمیت ارکان نظام است.

 

بنا به گفته استاندار سمنان در سایه امنیت، سرمایه‌گذاری، آرامش و رفاه و اقتدار برای کشور فراهم می‌شود و امروز در استان سمنان امنیت در نتیجه حمایت مردم و مسئولین ایجاد شده است.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با حمایت‌های دستگاه قضایی در کنار دستگاه‌های اجرای امروز توانستیم ۱۲۰ واحد راکد را راه‌اندازی کرده  و برای بیش از سه هزار نفر امنیت شغلی ایجاد کنیم و همچنین استانی بدون معتاد متجاهر باشیم.

کاهش جرم در استان نتیجه همراهی تمام مسئولین است

محمدجعفر عبداللهی رئیس‌کل دادگستری استان سمنان نیز در این آیین علت بدون دغدغه بودن استان سمنان را در نتیجه تلاش همه مسئولین امنیتی و قضایی و انتظامی دانست و گفت: جهت ساماندهی امور تمام مسئولین شبانه‌روز تلاش کردند و این امنیت پایدار مرهون تلاش آنها است.

 

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان همچنین بیان کرد: سرقت‌های عادی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش‌یافته و جرایم با عنف و اکراه نیز در مقایسه با سال گذشته چهار درصد کاهش داشته است.

در راستای منویات رهبری گام برداشته‌ام

محمد شریف ابراهیمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان نیز در آیین تکریم و معارفه با بیان اینکه در دوران خدمتم در راستای منویات رهبری گام برداشته‌ام افزود: کار جهادی و خدمت به مردم سرلوحه اهداف بنده بوده و در این راستا از هیچ تلاشی مضایقه نکرده‌ام.

 

وی به گوشه‌ای از خدمات ارائه شده در مدت حضور خود در استان سمنان اشاره کرد و بیان داشت: کاهش زمان رسیدگی به جرایم و اجرای طرح تصادفات و کاهش پرونده‌های ورودی از جمله مسائل بهداشتی و تعطیل‌شدن شعبه تخلفات بهداشتی بخشی از اقدامات انجام‌گرفته است.

 

گفتنی است در این آیین، محمد شریف ابراهیمی تکریم و محمدتقی گلی که پیش از این دادستان عمومی و انقلاب دامغان بود، به عنوان دادستان کل استان سمنان معرفی شد.

 

 انتهای خبر/

 

 

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از