حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
کارشناس مسائل دینی:

مشکلات اقتصادی مردم مرتفع شود

مشکلات اقتصادی مردم مرتفع شود

یک کارشناس مسائل دینی ضمن بیان جایگاه حضرت زهرا (س) و امیرالمؤمنین (ع) از مسئولین و خیرین خواست که نسبت به رفع مشکلات اقتصادی جوانان جهت ازدواج آسان و فرزندآوری اقدامات لازم انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، در ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) سوگواره شمع و پروانه به مناسبت قتل سالانه بیش از ۳۰۰ هزار جنین به میزبانی مرکز تخصصی مردمی نفس استان سمنان در محل مهدیه اعظم برگزار شد.

 

این مراسم با حضور پرشور مردم مؤمن و انقلابی سمنان و سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین دانشمند کارشناس مسائل دینی برگزار شد.

حجت‌الاسلام دانشمند با انتقاد به برخی برنامه‌های مستند صداوسیما از مسئولین و مردم خواست باتوجه‌به آیات و روایات جایگاه عظیم امیرالمؤمنین را دریابند چرا که حضرت زهرا (س) به‌خاطر ایشان سیلی‌خورده است و با اشاره به حدیث امام جعفر صادق (ع)، گفت: بکار بردن لفظ امیرالمؤمنین فقط مختص به حضرت علی (ع) است و چرا مسئولین برای نام‌گذاری اتوبان‌ها مراکز و خیابان‌ها بجای امیرالمؤمنین به نام امام علی نام‌گذاری شود؟

این سخنران کشوری خطاب به افرادی که از جنبش زن زندگی حمایت می‌کنند، افزود: این افراد چرا از مظلومیت حضرت زهرا (س) و امیرالمؤمنین (ع) دفاع نمی‌کنند مگر حضرت زهرا (س) دختر پیغمبر با آن جایگاه عظیم نیست پس چرا بدون درنظرگرفتن اعتقادات از حاشیه‌ها به نفع دشمنان برای ایجاد تنش در کشور استفاده می‌کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مشکل ما در ادب و معرفت به اصل اسلام است که مردم باید در این راستا با هوشیاری و درایت در اسلام و دین استقامت داشته باشند و پای اعتقادات خود ایستادگی کنند چرا که اسلام فقط مختص به نماز، روزه، حج، خمس، زکات و.... نیست؛ بلکه اصل اسلام ولایت امیرالمؤمنین است و بدون درک جایگاه ولایت از این عبادات خیری حاصل نخواهد شد و ما بجای برافراشته ساختن پرچم آل سعود، اسلام صوفی‌گری و بنی‌عباسی و... باید پرچم اسلام علوی را برافراشته کنیم.

دانشمند در ادامه افزود: بشر برای آرامش و آسایش به هر چه نیازمند است که در اسلام برنامه‌ریزی‌شده و خط مشخص را تعیین کرده است.

به گفته وی، انسان باید دارای ارتباط انسان با خود، ارتباط انسان باخدا، ارتباط انسان با سایر انسان‌ها، ارتباط انسان با طبیعت باشد.

این کارشناس مسائل دینی در خصوص جمعیت و مشکلات پیش‌آمده در زمینه سقط‌جنین تصریح کرد: اهل‌تسنن جهت افزایش جمعیت و نسل خود با حمایت‌های مالی عربستان قدم بر می‌دارند و این در حالی است که در کشور ما در این زمینه با مشکل مواجه هستیم و حتی خانواده‌هایی که تمکن مالی دارند حاضرند از حیوانات خانگی همچون سگ نگهداری کنند؛ اما در زمینه فرزندآوری قدمی بر ندارند.

وی خاطرنشان کرد: ادعای برخی افراد برای عدم فرزندآوری هزینه‌های مالی و مشکلات اقتصادی عنوان می‌کنند و به نگهداری سگ روی آورده‌اند و این در حالی است که مراکز فروش حیوانات خانگی حداقل هزینه نگهداری حیوانات را ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان در ماه عنوان کرده‌اند.

دانشمند با اشاره به آیات قران اولویت کار خیر را ازدواج جوانان عنوان کرد و افزود: خانواده‌ها و مسئولین برای رفع مشکلات مالی جوانان جهت ازدواج و فرزندآوری اقدام کنند و خانواده‌ها از جهیزیه‌های آن‌چنانی چشم‌پوشی کنند و جوانان را برای تشکیل زندگی آسان تشویق کنند.

در پایان مراسم با حضور پربرکت شهید گمنام به محفل عزاداری خانم حضرت زهرا (س) در مهدیه اعظم سمنان مراسم روضه و عزاداری برگزار شد.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از