حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان سمنان:

معلمان تواضع را سرلوحه کار خود قرار دهند

معلمان تواضع را سرلوحه کار خود قرار دهند

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان سمنان با بیان اینکه معلمان تواضع را سرلوحه کار خود قرار دهند، گفت: اگر معلمی متواضع نباشد، جایگاهش را در جامعه از دست می‌دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یزدان جمشیدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی  پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، با اشاره به اینکه علم در مکتب اسلام دارای اهمیت است، گفت: فراگرفتن علم فریضه واجب در دین است. 

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان سمنان با بیان اینکه دنبال علم حتی باید به جاهای دوردست بروید، افزود: حتی خداوند هم در قرآن کریم خود را معلم انسان عنوان کرده و علم را به انسان آموخته و آن را خلق کرده است. 

جمشیدی همچنین تصریح کرد: اولین معجزه پیامبر ما کتاب و اولین کلمه‌ای که جبرئیل به پیامبر فرمود: «اقرأ» یعنی خواندن بود و پیامبر معلمی را به‌عنوان شغل خود بیان می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه انسان عالم بر انسان عاقل افضل‌تر است، اظهار کرد: استفاده از علم آدم عالم، ۷۰ هزار برتر از عاقل است. 

جمشیدی تصریح کرد: آدم عاقل در فتنه‌ها خود را نجات می‌دهد در صورتی‌ که انسان عالم جامعه را نجات خواهد داد. 

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان سمنان با اشاره به تفاوت علم و سواد، بیان کرد: دانستن یعنی باسواد هستیم و علمی درباره آن موضوع نداریم. 

جمشیدی با بیان اینکه علم نور است، گفت: داشتن سواد شاید مانع شود؛ ولی علم باعث موفقیت خواهد شد. 

وی با اشاره به اهمیت جایگاه معلمان بیان کرد: معلمی جایگاه مقدس‌ترین انسان‌ها در جامعه است که خود معلم باید در درجه اول جایگاه خود را در جامعه حفظ کرده و آن را بشناسند. 

 مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان سمنان همچنین تصریح کرد: مهم‌ترین مسئله حفظ حرمت و منزلت جایگاه معلمی در اجتماع است.

جمشیدی ضمن اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) در خصوص حفظ جایگاه عالم گفت: هر فرد،هرچقدر علمش افزوده می‌شود و عالم‌تر می‌شود باید در درون بیشتر شکسته و تواضعش نیز بیشتر شود.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان سمنان خاطرنشان کرد: اگر معلمی متواضع نباشد، جایگاهش را در جامعه از دست می‌دهد.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از