حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
کارشناس اقتصاد و تحلیل‌گر بازار بورس:

منتظر تحولات مثبت بازار بورس هستیم

منتظر تحولات مثبت بازار بورس هستیم

کارشناس اقتصاد و تحلیل‌گر بازار بورس گفت: قطعاً تغییر مدیریت سبب تحول خواهد شد و ممکن است با ورود فرد جدید شرایط بازار بورس بهبود یابد.

محمدرضا حسام‌زاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ در خصوص تأثیرات استعفای مجید عشقی، بر روی بازار بورس گفت: این استعفا می‌تواند تأثیرات عمیق و چندوجهی بر بازار بورس ایران داشته باشد؛ زیرا هرگونه تغییر در مدیریت سازمان بورس معمولاً با واکنش‌های متنوعی از سوی سرمایه‌گذاران و فعالان بازار همراه است.

کارشناس اقتصاد و تحلیل‌گر بازار بورس در ادامه افزود: نخستین تأثیر استعفای عشقی، ایجاد عدم قطعیت در بازار است؛ زیرا سرمایه‌گذاران به‌طور طبیعی به تغییرات مدیریتی حساس هستند و ممکن است به‌دلیل نگرانی از آینده سازمان بورس و سیاست‌های جدید، تصمیم به کاهش سرمایه‌گذاری‌های خود بگیرند و این عدم قطعیت می‌تواند منجر به نوسانات بیش‌تر در قیمت سهام و کاهش اعتماد عمومی به بازار شود.

حسام‌زاده با بیان اینکه ممکن است این استعفا رویکرد مثبتی هم داشته باشد، ابراز کرد: ممکن است استعفای عشقی فرصتی برای اصلاح و بهبود وضعیت بازار بورس باشد و با ورود یک مدیر جدید، تغییراتی در سیاست‌های سازمان بورس ایجاد شود.

این کارشناس اقتصادی عنوان کرد: ایجاد تغییرات می‌تواند به تقویت شفافیت، کاهش فساد و بهبود شرایط معاملات منجر شود و به‌دنبال آن اعتماد از دست رفته سرمایه‌گذاران تا حد بسیار زیادی بازگردد و این امر می‌تواند به‌تدریج سبب افزایش حجم معاملات و رشد شاخص بورس شود.

حسام‌زاده خاطرنشان کرد: تغییر رویکرد‌ها می‌تواند بر روند جذب سرمایه‌گذاران خارجی تأثیرگذار باشد و با ایجاد ثبات و شفافیت، جذابیت بازار بورس ایران را برای سرمایه‌گذاران خارجی افزایش دهد و با ورود سرمایه‌های جدید به رشد اقتصادی کشور کمک کند.

کارشناس اقتصاد و تحلیل‌گر بازار بورس با بیان اینکه هرگونه تغییر در روند سازمان بورس نیازمند زمان برای ارزیابی تأثیرات است، اظهار کرد: در حال حاضر ارزیابی قطعی دشوار است؛ زیرا امکان دارد در کوتاه‌مدت بازار تحت تأثیرات منفی قرار گیرد؛ اما در بلندمدت، با تغییرات مثبت و مؤثر شرایط بازار بهبود پیدا کند.

حسام‌زاده ابراز کرد: آینده بازار بورس ایران به رویکرد‌ها و توانایی مدیر سازمان در مدیریت بحران‌ها و ایجاد ثبات بستگی دارد، بنابراین توصیه می‌شود سرمایه‌گذاران با دقت تحولات را رصد کرده و برای واکنش مناسب آماده باشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از