حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
روانشناس خانواده هشدار داد:

موج‌سواری سلبریتی‌ها بر سبک زندگی مردم

موج‌سواری سلبریتی‌ها بر سبک زندگی مردم

روانشناس خانواده گفت: موج سواری سلبریتی‌ها برروی احسسات جوانان و تاثیرگذاری آن بر سبک زندگی مردم بحرانی است که در سایه خانواده آشفته رقم می‌خورد

سمانه قوشچیان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به تقلید کورکورانه برخی افراد از بازیگران مشهور گفت: متأسفانه برخی جوانان که به بلوغ و رشد فکری مناسب نرسیده‌اند، الگوهای ظاهری مانند سلبریتی‌ها را برای پیروی انتخاب می‌کنند که این موضوع زنگ خطر جدی برای جامعه جوان کشور خواهد بود.

این روانشناس در ادامه افزود: جوانان ممکن است به‌دلیل خلأهای عاطفی و حمایتی که از درون خانواده احساس می‌کنند، جذب این افراد شده و چون امکان همسان‌سازی با آنها در روابط یا زندگی شخصی خودشان ندارند، دچار احساس پوچی می‌شوند.

قوشچیان با اشاره به اینکه این روزها شاهد هستیم بازیگران هر روز با عکس یا فیلمی در فضای مجازی نگاه‌ها را به سمت خودشان جذب می‌کنند، ابراز کرد: قطعاً در پشت پرده اهداف آنها خبری از اصالت رفتار وجود ندارد و آنها به دنبال جذب مخاطب، کسب شهرت بیشتر و یا اهداف دیگر هستند.

بنا به گفته این روانشناس، آنها با موج‌سواری بروی احساسات جوانان و بدون در نظر گرفتن شرایط جامعه تنها بحران‌آفرینی کرده و سبب می‌شوند جوانانی که توانایی فیلترکردن شخصیت این افراد را ندارند با هر نوع رفتار بازیگران نیز به تاسی از آنها تغییر رفتار دهند.

وی همچنین تصریح کرد: بازیگران اقلیتی هستند که متأسفانه در خلأ معرفی چهره‌های برجسته علمی، دینی و فرهنگی به جامعه تحمیل شده‌اند و نسل متفاوت امروز که با فضای مجازی عجین شده از آنها کورکورانه پیروی می‌کند.

قوشچیان در نهایت ابراز کرد: اگر محیط خانواده‌ها گرم و صمیمی و همدل باشد و هرکدام از والدین نقش خود را به‌درستی ایفا کنند، شاهد خواهیم بود که گرایش جوانان به سمت شخصیت‌های برجسته هدایت خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از