حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان سمنان:

حاج قاسم درد خدمت به مردم را داشت

حاج قاسم درد خدمت به مردم را داشت

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان گفت:حاج قاسم درد خدمت به مردم را داشت، به‌نحوی‌که در نامه خطاب به دخترش نوشته بود من نمک در چشمان خود می‌ریزم تا به‌عنوان یک مسئول به خواب نروم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محسن حسینی دیباجی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» گفت: برای ایجاد تمدن نوین اسلامی نیازمند معرفی الگوهای تمدن‌ساز هستیم و یکی از مهم‌ترین اقدامات مسئولین برای نسل جوان به‌ویژه جوانانی که دچار بحران هویت فردی شده‌اند معرفی الگوها است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان سمنان افزود: سردار حاج‌قاسم یکی از الگوهای تمدن‌ساز در جهان است که باید جوانان نسبت به ابعاد شخصیتی وی آگاه شوند و بدانند مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) زندگی این شهید راه مقاومت را به‌عنوان مکتب معرفی کرده‌ و گوهر اخلاصی وجود سردار موجب این جایگاه شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: برای معرفی این مکتب باید زندگی شخصی سردار سلیمانی در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی و... مورد ارزیابی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی دیباجی ضمن اشاره به رابطه انسان با خداوند در قرآن تصریح کرد: حاج‌قاسم خودسازی فوق‌العاده‌ای داشت، او یک روستایی‌زاده بود؛ اما شخصی باغیرت بود که در مکتب حضرت امام خمینی (ره) رشد کرد و ۴۰ سال در میدان نبرد جهاد اکبر و جهاد اصغر خودسازی کرد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان خاطرنشان کرد: سردار شخصی نابغه بود که در جنگ‌های نامتقارن ۸ سال دفاع مقدس تجربیاتی به دست آورد که از وی شخصیتی کم‌نظیر ساخت به‌نحوی‌که رابطه بین ملت‌ها و دولت‌ها را بسیار خوب متوجه می‌شد و به‌عنوان فرمانده ارتش مکتبی می‌توان سردار را معرفی کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: سردار تلفیق بین سیاست و دیانت قلمداد می‌شد و در چندین جبهه دفاع مقدس، مجاهدین افغان، جنگ ۳۳ روزه لبنان مبارزه کرده بود و کارشناسان حضور حاج‌قاسم را یکی از عوامل پیروزی جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله لبنان می‌دانستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی دیباجی در ادامه افزود: دررابطه‌با جنایات داعش کارشناسان اظهار کردند ۳۰ سال طول می‌کشد تا بتوان داعش را از میان‌برد اما حاج‌قاسم داعش را زمین‌گیر کرد که در تاریخ آینده، رشادت‌های سردار سلیمانی برای مردم شناخته خواهد شد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان اظهار کرد: اخلاص سردار موجب تشکیل جبهه مقاومت، فاطمیون، حیدریون، حشد الشعبی عراق، یمن و حزب‌الله لبنان شد تا در مقابل داعش و استکبار بایستند و موجب نجات ۵ کشور و ملت از ظلم‌ستیزی شود.

وی خاطرنشان کرد: ملت عراق و یمن که فقیرترین کشورها در منطقه بودند هم اکنون برای آمریکایی‌ها خط‌ونشان می‌کشند و در جبهه مقاومت فلسطینی‌ها ۷۰ سال با سنگ به مبارزه با اسرائیل غاصب مبارزه کردند؛ ولی در زمان کنونی با موشک گستاخی اسرائیل را پاسخ می‌دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی دیباجی در ادامه افزود: یک ژنرال ایرانی همه برنامه‌های فرعون زمان را به هم ریخت و موجب نجات سوریه لبنان و عراق شد به‌طوری که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) فرمودند من در مقابل کارهای بزرگ سردار سر تعظیم فرود می‌آورم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان خاطرنشان کرد: ویژگی‌های سردار تحولات بزرگی را معماری کرد و از تهدیدها فرصت‌های طلایی ساخت وی از شهرت و محبوبیت گریزان بود و عقیده داشت انسان باید به بلوغی برسد که دیده نشود راز محبوبیت حاج‌قاسم دردشناسی و مسئولیت‌شناسی بود، به‌نحوی‌که در نامه خطاب به دخترش نوشته بود من نمک در چشمان خود می‌ریزم تا به‌عنوان یک مسئول به خواب نروم و به درد مظلوم رسیدگی کنم.

وی تصریح کرد: سردار در تمام عرصه‌ها غیرتمند بود و خود را متذکر رهبر در نظر می‌گرفت که فرمودند از لحظه‌لحظه روزهای من و شما سؤال خواهد شد جسم حاج‌قاسم خسته بود؛ اما روح و جان ایشان بی‌قرار و در تکاپو با جنگ با مزدوران بود بسیاری از ژنرال‌های آمریکایی اقرار می‌کنند سردار سلیمانی قدرتمندترین شخصیت در به‌وجودآوردن محور مقاومت در منطقه است.

 مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان اظهار کرد: سردار بعد از ۴۰ سال مبارزه دو سفارش مهم به ملت ایران کردند و گفته‌اند اگر می‌خواهید عاقبت‌به‌خیر شوید انقلابی بمانید و از ولایت‌فقیه پیروی کنید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از