حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
گوشه‌ای از حال و هوای معنوی اعتکاف سمنانی‌ها؛

اینجا عشق زمینی به عرش الهی گره می‌خورد

اینجا عشق زمینی به عرش الهی گره می‌خورد

معتکفین سمنانی از حال و هوای حضور معنوی خود در اعتکاف و عشق‌بازی با خداوند می‌گویند.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، اعتکاف فرصتی برای خودسازی و خلوت با معبود است تا بار گناهان یکساله کم شده و مجدد بندگان به شوق معبود فاصله زمینی را پیموده و به عرش الهی متصل شوند، فرصتی که باید غنیمت شمرد و در فراغ جدایی از دنیای فانی کارنامه اعمال را مرور کرده و  قلب را صیقلی دوباره بخشید.

خوشبختانه فضای عارفانه اعتکاف در چند سال اخیر با حضور نوجوانان و جوانان رنگ و بویی دیگر گرفته و صحنه‌هایی از حضور مادران و دختران و یا پدران و پسرها در کنار یکدیگر قابی ماندگار از عطر معنویت در فضای خانواده است.

حضور با فرزندم به‌ظاهر دشوار اما بسیار لذت‌بخش است

معتکفی که به همراه فرزند ۳ساله اش در مراسم اعتکاف شرکت کرده بود در پاسخ به سؤال خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» مبنی بر علت حضور در اعتکاف به همراه فرزند خردسالش گفت: امسال پنجمین سالی است که در این مراسم عبادی شرکت می‌کنم و با داشتن کودک خردسال شاید به‌ظاهر دشوار باشد؛ اما حضور در این مراسم همراه با فرزندم برایم بسیار لذت‌بخش است.

وی در ادامه تصریح کرد: حضور در مراسم امسال برایم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود و می‌خواستم با شرکت در اعتکاف و نزدیک‌شدن به خداوند با بالابردن ایمانم بر مشکلات زندگی غلبه کرده و فرزندم در کنارم نزدیک‌شدن به معبود را بیشتر از قبل احساس کند.

پیوند قلبی با خداوند زمینه دوری از گناهان است

یکی دیگری از معتکفین میان‌سال نیز اظهار کرد: به لطف خداوند بهترین دوران زندگی را در این مراسم‌ها داشته‌ام و هر زمان در زندگی دچار مشکل شده‌ام به خداپناه آورده‌ام و خداوند مرا پذیرا بوده است.

این معتکف میان‌سال خاطرنشان کرد: دوران نوجوانی و جوانی ما از آسیب‌ها و زرق و برق‌هایی که در زمان کنونی وجود دارد در امان بودیم و خیلی از این برنامه‌های جانبی که ذهن و روح جوانان را درگیر کرده در زمان ما یا وجود نداشت یا بسیار کمتر بود.

وی در ادامه افزود: جوانان امروزی اگر با خداوند پیوند قلبی برقرار کنند خداوند آنان را از گناه روزمره دورنگه خواهد داشت و در راه راست قرار خواهند گرفت و امیدوارم سال‌به‌سال تعداد جوانانی که در اعتکاف شرکت می‌کنند افزایش یابد.

شرکت در اعتکاف سبب برکات مالی می‌شود

یکی دیگر از معتکفین که مردی میان‌سال و از اهالی بازار بود نیز در گفتگو با خبرنگار «مرآت» با بیان اینکه امسال سومین سالی است که توانسته‌ام در این مراسم عبادی شرکت کنم گفت: باتوجه‌به شغلم شاید در ظاهر شرکت در این مراسم باعث شود از نظر مالی ضرر کنم اما می‌دانم حضورم نه‌تنها ضرر مالی ندارد؛ بلکه موجب برکات فراوانی در زندگی‌ام خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: در دنیای امروزی همه چیز در مادیات خلاصه شده است و پیشرفت فنّاوری و افزایش توقعات مادی مردم موجب تغییر دیدگاه‌ها و یا کاهلی برای شرکت در این مراسم‌ها و خلوت‌کردن با خداوند شده است.

این معتکف خطاب به مردم گفت: همه مردم دنیا از مشکلات روحی، جسمی و مالی برخوردار هستند؛ اما روحیه مذهبی مردم ایران سبب می‌شود که با ارتباط با معبود با صبر و بر باری بر مشکلات فائق شوند و شرکت در مراسم اعتکاف و دوری از دنیا یکی از همین روش‌های عبادی بسیار مهم است.

حتی یک‌بار هم که شده اعتکاف را تجربه کنید

بانوی مؤمنه در پاسخ به احساس حضور در این مکان مقدس اظهار کرد: هر انسانی در هر مکان و جایگاهی نیاز دارد که با خدای خود خلوت کند و در خلوت به نجوا با پروردگار بپردازد تا بتواند حق و باطل روزگار را تشخیص دهد تا راه را بیراهه نرود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آرزو می‌کنم همه مادران سرزمینم با هر طرز تفکری که هستند به این نتیجه برسند که بدون رعایت اصولی که خداوند برای راحتی نسل بشر قرار داده نمی‌توانند در تربیت فرزندانشان موفق بوده و مادر خوبی محسوب نمی‌شوند.

این بانوی مؤمنه خطاب به افرادی که تا کنون در اعتکاف شرکت نکرده‌اند، تصریح کرد: به دختران جوان و مادران توصیه می‌کنم در طول عمر خود یک‌بار هم که شده در برنامه اعتکاف شرکت کنند تا در عمق وجودی خود ارتباط با خداوند را احساس کنند.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از