حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/06/26 شمسی | 2024/09/16 میلادی
مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان خبر داد:

نشان‌دار شدن 71 زوج نابارور در سمنان

نشان‌دار شدن 71 زوج نابارور در سمنان

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان با اشاره به نشان‌دار کردن زوجین نابارور جهت دریافت خدمات درمان در بستر الکترونیک توسط پزشک معالج، گفت: ۶۹ زن و دو مرد با نشان خدمات باروری از این بیمه خدمات می‌گیرند.

سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به اینکه ۲۲۸ هزار و ۷۵  شهروند استان سمنان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، گفت: بیمه سلامت استان سمنان به بیش از ۹۰ هزار روستایی و ۵ هزار و ۴۲۴ اتباع خدمات ارائه می‌دهد.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان در ادامه افزود: شهرستان‌های شاهرود و سمنان بالاترین جمعیت بیمه شده در این استان را به خود اختصاص داده‌ است.

وی در خصوص میزان هزینه درمانی پرداخت شده به مؤسسه‌های درمانی، اظهار کرد: هزینه‌های درمانی پرداخت شده در سال گذشته به مؤسسات تشخیصی درمانی توسط این نهاد ۳ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۵۳۵ ریال است که نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۴۷ درصد رشد داشته است.

حسینی با بیان اینکه این بیمه ۴۶ بیماری را پوشش می‌دهد، گفت: ۱۰ هزار و ۹۲۱ نفر از بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش این بیمه هستند که خدمات دریافت می‌کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیماران خاص و صعب‌العلاج استان بیش از ۶۴ هزار دفعه به اداره کل بیمه سلامت مراجعه داشته‌اند، گفت: بیش از ۱۱۶ هزار و ۴۹۲ میلیون ریال برای بیماران خاص این استان هزینه شده است.

 وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در سیاست‌های جمعیتی، بیان کرد: جوانی جمعیت باید در اولویت سیاست‌های کلان کشور قرار گیرد.

حسینی با بیان اینکه این سازمان طی دو سال گذشته در اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از زوجین نابارور خدمات گسترده‌ای را ارائه داده است، گفت: بر اساس ماده ۴۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، برنامه‌های معاینه، بیماریابی، تشخیص علت ناباروری و درمان آن تحت پوشش کامل بیمه‌های پایه بدون محدودیت زمان و دفعات مورد نیاز به تشخیص پزشک معالج قرار گرفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه استان سمنان ۳۲۴ زوج نابارور دارد، اظهار کرد: همه زوج‌های نابارور با هر بیمه‌ای می‌توانند از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به نشان‌دار کردن زوجین نابارور جهت دریافت خدمات درمان در بستر الکترونیک توسط پزشک معالج، اظهار کرد: ۶۹ زن و دو مرد با نشان خدمات باروری از این بیمه خدمات می‌گیرند.

حسینی با بیان اینکه اعمال جراحی بازگشت باروری در زنان و مردان مانند «توبوپلاستی» و «وازووازوستومی» تحت پوشش این بیمه قرار گرفته است، تصریح کرد: زوجین نابارور از خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی شامل IVF،ICSI،IUI،FET با پوشش ۹۰ درصدی تعرفه بخش دولتی در مراکز دولتی و پرداخت ۹۰ درصد تعرفه مصوب بخش عمومی غیردولتی در سایر مراکز درمانی بهره‌مند می‌شوند.

به گفته این مقام مسئول، ۶۳ قلم داروی تخصصی، ۲۸ قلم لوازم و تجهیزات پزشکی، ۵۶ قلم آزمایش و هفت قلم تصویربرداری مرتبط با درمان ناباروری با سهم سازمان ۹۰ درصد پوشش بیمه‌ای قرار گرفته است.

وی در خصوص مراکز درمانی طرف قرارداد با سلامت، اظهار کرد: ۵۳۸ مطب و مؤسسه تشخیصی درمانی در استان با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند.

حسینی با اشاره به‌رایگان شدن کلیه خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر هفت سال، گفت: با توجه‌ به ابلاغ‌ نامه معاون اول رئیس‌جمهور کلیه خدمات در اسناد بستری، بستری موقت، تحت‌نظر اورژانس و سرپایی شیرخواران و کودکان زیر هفت سال به استثنا داروی سرپایی در صورت مراجعه به مراکز تشخیصی و درمانی بخش دولتی دانشگاهی، رایگان است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: سازمان‌های بیمه‌گر پایه مکلف هستند صد در صد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و فوریت‌های پزشکی اورژانس شامل ویزیت، آزمایشگاه، تصویربرداری، توان‌بخشی را پرداخت کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از