حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
معرفی یک کتاب خوب؛

نویسنده‌ای که با شیطان «چت» می‌کند

نویسنده‌ای که با شیطان «چت» می‌کند

نویسنده کتاب «خاطرات شیطان» با نوشتن اثری جدید با عنوان «چت با جناب شیطان» توانسته وسوسه‌های شیطان را از لابه‌لای پیام‌های خیالی یک نویسنده با شیطان به زبانی ساده و کودکانه بازگو کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا حیدری ابهری از آن نویسندگان فعال و کوشا در نوشتن آثار دینی به زبان کودک و نوجوان است و تاکنون ده‌ها کتاب از او به چاپ رسیده که استقبال خانواده‌ها و کودکان را به‌دنبال داشته است. مثلاً کتاب «جنقلی» یا «ما فرشته‌ها» یا «خاطرات شیطان» یا کتاب‌هایی که به زندگی پیامبر اکرم (ص) و ائمه اختصاص دارد. 

تاکنون بعضی از کتاب‌های این نویسنده به زبان عربی ترجمه شده و حتی چند سال پیش یکی از کتاب‌هایش به‌عنوان پرفروش‌ترین کتاب در نمایشگاه بغداد انتخاب شد، جالب است که یکی از کتاب‌هایش درباره رسول خدا (ص) است که بیش از ۳۰۰ هزار نسخه در سراسر کشور فروش داشته است.

بعضی از کتاب‌های این نویسنده همه‌ فن‌ حریف به ادبیات فارسی اختصاص دارد که در قالب ضرب‌المثل منتشر شده است. «زندگی با ضرب‌المثل‌ها»، «خدا و ضرب‌المثل‌ها»، «ضرب‌المثل‌های رنگی»، «ضرب‌المثل‌های خیس» و «نان و ضرب‌المثل‌ها» از کتاب‌هایی است که حیدری ابهری نوشته تا کودکان ادبیات این مرز و بوم را بهتر درک کنند و بیش‌تر بشناسند.

اگر به‌دنبال فرهنگ موضوعی امثال‌ و حکم ادب فارسی هستید، به کتاب نان‌ و نمک حیدری ابهری مراجعه کنید که یک منبع مناسب برای دانشجویان و پژوهشگران ادبیات فارسی است، حیدری در این کتاب تلاش کرده تا مثل‌ها را در موضوع‌های گوناگون اخلاقی، اجتماعی و عرفانی به‌صورت مجموعه‌ای مرتبط ارائه دهد و از طرف دیگر ریشه دینی هریک از مثل‌ها را در ابتدای آن ذکر کند و در نهایت یک داستان مرتبط هم با ضرب‌المثل بیاورد.

حالا حیدری ابهری طرحی نو درانداخته و کتاب «چت با جناب شیطان» را با شکل و شمایل جدید در قالب پیام‌های یک نویسنده در یک شبکه اجتماعی مثل ایتا شبیه‌سازی کرده و با طرح داستانی زیبا و جذاب، کودکان را با نحوه وسوسه‌کردن و به دام انداختن انسان‌ها از راه‌های مختلف آشنا کرده است؛ یک‌بار از زبان شیطان قواعدی مثل «آتش خشم» را بیان می‌کند و نمونه‌های روز آن را تعریف می‌کند؛ یک‌بار روایت‌گر قاعده «شوخی‌های بی‌نمک» است؛ در فصلی دیگر اثرهای «تأخیرانداختن کارهای نیک» را به رخ خواننده می‌کشد و در فصلی هم به این وسوسه شیطان اشاره می‌کند که «یک‌بار عیبی ندارد».

نویسنده همچون جوانان و نوجوانانی که هر روز مشغول ارسال و دریافت پیام در شبکه‌های اجتماعی هستند، از شکلک (استیکر) استفاده کرده و خواننده احساس می‌کند که در فضای مجازی مشغول خواندن پیام‌های نویسنده و شیطان است.

کتاب «چت با شیطان» به همت نشر جمال در ۱۶۰ صفحه از سوی دفتر تبلیغات اسلامی منتشر شده و برگ‌آرای آن (طراح گرافیک) مهدی قاسمی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از