حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود خبر داد:

۵۵ کودک و نوجوان تحت پوشش بهزیستی شاهرود

۵۵ کودک و نوجوان تحت پوشش بهزیستی شاهرود

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود گفت: به ۵۵ کودک و نوجوان در چهار مرکز شبه‌خانواده تحت نظارت بهزیستی شهرستان خدمات آموزشی و نگهداری ارائه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، حسن غربا در خصوص نحوه خدمت‌رسانی در مراکز شبه‌خانواده اظهار داشت: ازآنجایی‌که رشد عاطفی و فرهنگی افراد بدون وجود خانواده دچار اختلال می‌شود و لازم است در این زمینه خدمات تخصصی ارائه شود طبق قانون سازمان بهزیستی موظف شده است خانه‌هایی را تحت عنوان مراکز شبه‌خانواده تأسیس کند.

وی تصریح کرد: مراکز شبه‌خانواده تلاش کرده است با شبیه‌سازی موقعیت و ماهیت خانواده برای کودکان بدون سرپرست مؤثر و سرپرست غیرمؤثر، محیطی طبیعی از یک خانواده ایجاد و پیوندهای عاطفی و صمیمانه بین کودکان و سرپرستان را حاصل کند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود از فعالیت چهار مرکز شبه‌خانواده در شهرستان خبر داد و افزود: هم اینک ۵۵ کودک و نوجوان بدون سرپرست مؤثر و سرپرست غیرمؤثر در این مراکز نگهداری می‌شوند که گروه‌های سنی شیرخوار تا سه سال و ۷ تا ۱۲ سال است که در این مراکز خدمات مراقبتی، آموزشی و تحصیلی، درمانی، مددکاری و...ارائه می‌شود.

غربا تعداد کودکان پذیرش شده در سال جاری را ۱۶ نفر عنوان کرده و ادامه داد: در طی این مدت ۱۰ کودک با اجرای فعالیت‌های تخصصی، مددکاری و حمایتی از مراکز به خانواده زیستی و ۸ کودک به فرزندخواندگی سپرده شدند.

 

وی با تأکید بر اهمیت رشد کودکان در کانون گرم خانواده اظهار داشت: سازمان بهزیستی در صدد است با اجرای هر چه بیشتر طرح امین وقت برای کودکان سرپرست غیرمؤثر و فرهنگ‌سازی دراین‌خصوص، کودکان را در فضای گرم خانواده قرار دهد.



انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از