حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان:

هشتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» برگزار می‌شود

هشتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» برگزار می‌شود

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: هشتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» با حضور مهمانان از ۶ کشور خارجی در شب شهادت امام رضا (ع) در دامغان آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ احمد ریواده در نشست خبری اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» که بعدازظهر امروز در دفتر وی برگزار شد ضمن اشاره به برگزاری هشتمین اجلاسیه مجاهدان در غربت گفت: باتوجه‌به اینکه امام رضا علیه‌السلام به‌عنوان غریب‌الغربا مصداق مجاهد در غربت است، به همین خاطر در شب شهادت ایشان این همایش در تالار همایش‌های بین‌المللی دانشگاه دامغان برگزار خواهد شد.

 

ریواده ابراز کرد: افراد فعال در حوزه مقاومت را باید شناسایی کرد و شاخصه‌های ایثار و مقاومت را در دنیا با انجام اقدامات فرهنگی مناسب نشر داد.

 

وی با اشاره به اینکه از ۶ کشور دنیا در این اجلاسیه حضور خواهند یافت، بیان کرد: این اجلاسیه با پیام سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، به‌عنوان یک چهره شاخص جبهه مقاومت آغاز خواهد شد و همچنین مسئولین کشوری و لشکری و نخبگان فرهنگی و علمی حوزه مقاومت از بسیاری از کشورهای دنیا در آن حضور خواهند یافت.

 

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان در ادامه با اشاره به اینکه این اجلاسیه فراتر از مرزهای جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران است، افزود: جبهه مقاومت برگرفته از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است؛ چراکه پرچم‌دار این جبهه سردار شهید قاسم سلیمانی است.

 

وی  شهید سلیمانی را متعلق به کل جهان اسلام و حتی آزادی‌خواهان جهان برشمرد و ابراز داشت: نقش ارزشمندی که شهید سلیمانی در انسجام جبهه مقاومت داشت سبب شد تا امروز ما شاهد ایستادگی جبهه مقاومت مقابل دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمن و سلطه استعمار باشیم.

 

ریواده با بیان اینکه یکی از برنامه‌های محوری اجلاسیه مجاهدان در غربت، تجلیل از چهره‌های شاخص جبهه مقاومت (عیسی مقاومت) علامه سید عیسی طباطبایی است، تصریح کرد: وی  از افراد مؤثر در جبهه مقاومت و از افتخارات شهرستان دامغان است و خدمات گسترده ایشان در لبنان از جمله راه‌اندازی ۲۵ مرکز فرهنگی و پایه‌گذاری شبکه المنار گوشه‌ای از اقدامات این روحانی بزرگوار است.

 

وی در خصوص دیگر برنامه‌های محوری این اجلاسیه خاطرنشان کرد: رونمایی از کتاب خاطرات علامه طباطبایی، رونمایی از تمبر یادبود خدمات عیسی مقاومت، حضور معاون فرمانده انتظامی کشور، حضور امیر حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی و مهمانانی از شش کشور خارجی از دیگر برنامه‌ریزی‌های این اجلاس خواهد بود.

 

بنا به گفته معاون استاندار سمنان سخنران محوری در برنامه اجلاسیه امیر عبدالهیان، وزیر امور خارجه است و اختتامیه این اجلاسیه در تالار قدس آستان مقدس رضوی در شب شهادت امام حسن عسگری (ع) برگزار خواهد شد.

 

 انتهای خبر/

 

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از