حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
مدیرکل اوقاف سمنان:

همایش وقف و رسانه در سمنان برگزار می‌شود

همایش وقف و رسانه در سمنان برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: بخش عمده‌ای از توفیقات ما در بخش‌های مختلف خصوصاً در حوزه ایجاد وقف‌های جدید به دلیل ارتباط تنگاتنگ اوقاف با اصحاب رسانه است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستار علیزاده در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به میزبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: یکی از اقدامات بسیار خوبی که در سال‌های گذشته در دستور کار اوقاف بود برگزاری همایش وقف و رسانه بود که بنا داریم در سال آینده این همایش را مجدداً برگزار نماییم.

 وی استفاده از ظرفیت هنرمندان را بسیار مهم برشمرد و افزود: فرهنگ زیربنای توسعه در هر جامعه و نیاز مبرمی است که امروز در اقصی‌نقاط کشور احساس می‌شود و لازم است تا با حساسیت بیشتری در موضوعات فرهنگی برنامه‌ریزی کنیم.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان عنوان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه در حوزه‌های مختلفی مأموریت دارد که بخش عمده‌ای از این موقوفات به حوزه‌های فرهنگی برمی‌گردد.

 وی افزود: باتوجه‌به وجوه مشترکی که در برخی از این مأموریت‌ها وجود دارد می‌توانیم از ظرفیت‌های یکدیگر در اجرای این برنامه‌ها به نحو شایسته‌تری اقدام کنیم.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیزاده عنوان کرد: نگاه ما در ادارات اوقاف و امور خیریه، نگاه تعاملی با سایر دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت آنها است.

 وی به‌ضرورت تشکیل جلسات دستگاه‌های هم خانواده وزارت ارشاد تأکید کرد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، کانون فرهنگی مساجد، اداره کل حج و زیارت و خبرگزاری جمهوری اسلامی مجموعه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان هستند که با هم‌افزایی می‌توانند اقدامات اثرگذار خوبی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه انجام دهند.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیزاده در ادامه با اشاره به اینکه یکی از ارکان مهم مساجد کانون‌های فرهنگی هستند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ما از مساجد شروع شد و بحث تبلیغ در مساجد یکی از مولفه‌های اساسی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.


منبع: خبرگزاری خبر آنلاین

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از