حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/06/26 شمسی | 2024/09/16 میلادی
کاپیتان تیم ملی اسکواش:

همچنان شرایط‌ اسکواش خوب نیست

همچنان شرایط‌ اسکواش خوب نیست

کاپیتان تیم ملی اسکواش گفت: با وجود این که اسکواش المپیکی شده و از سال ۲۰۲۸ رسماً وارد بازی‌ها می‌شود؛ اما ورزشکاران آن تحت حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نیستند و شرایط خوبی ندارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» نوید ملک ثابت  در پاسخ به این پرسش که چقدر مشکل بازیکنان اسکواش از نظر درآمدزایی بعد از تغییرات مدیریتی در این فدراسیون حل شده است، اظهار کرد: کماکان این مشکل وجود دارد و ملی‌پوشان حتی بابت اردونشینی حقوق خاصی دریافت نمی‌کنند تا به فکر درآمدزایی نباشند.

وی در ادامه افزود: حتی بازیکنان جوانی که به اردوی تیم ملی اسکواش دعوت می‌شوند وقتی می‌بینند بابت اردونشینی حقوق بالایی دریافت نمی‌کنند، به‌جای این که تمرکز خود را بر روی تمرینات بگذارند، وقت خود را صرف درآمدزایی می‌کنند. اسکواش با وجود این که المپیکی شده و از بازی‌های ۲۰۲۸ رسماً برگزار می‌شود، اما ورزشکاران آن از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک همانند سایر رشته‌ها حمایت نمی‌شوند و ورزشکاران این رشته شرایط خوبی ندارند.

این مقام مسئول ابراز کرد: اگر در مسابقات قهرمانی آسیا چین در بخش تیمی هشتم شدیم به‌خاطر این بود که با قرعه سختی مواجه بودیم و هم این که یک سال در هیچ تورنمنت برون‌مرزی شرکت نکرده بودیم. در این رشته شرایط به‌گونه‌ای است که برخی از ملی‌پوشان که اسپانسر دارند با هزینه شخصی در تورنمنت های مختلف شرکت می‌کنند؛ اما چنین شرایطی برای تمام اسکواش‌بازان فراهم نیست و نیاز به حمایت مالی دارند.

 ملک‌ثابت بیان کرد: امیدوار بودیم که با تغییرات مدیریتی وضعیت بازیکنان از نظر معیشتی بهتر شود؛ اما نه‌تنها مشکلات حل نشده است؛ بلکه از نظر امکانات و تجهیزات از سایر تیم‌های آسیایی بسیار پایین‌تر هستیم. این در حالی است که مسئولان انتظار دارند با چنین وضعیتی جزو برترین‌های آسیا باشیم.

 کاپیتان تیم ملی اسکواش خاطرنشان کرد: نسبت به سایر رشته‌های ورزشی از نظر امکانات و تجهیزات بسیار ضعیف هستیم به‌طوری‌که یک سالن استاندارد اسکواش در کشور نداریم و زمان اعزام به تورنمنت‌های مختلف در سالن‌هایی تمرین می‌کنیم که استانداردهای لازم را ندارند.

 وی ادامه داد: دغدغه اصلی ملی‌پوشان اسکواش در حال حاضر تأمین هزینه‌های زندگی است و همین دغدغه سبب شده تا نتوانند بر روی تمرینات خود تمرکز لازم را داشته باشند. از سوی دیگر هیچ بازیکنی در اسکواش با بازی‌کردن کسب درآمد نمی‌کند و برای تأمین امرارمعاش مجبورند در طول روز یک جلسه را برای تمرینات و زمان دیگری را برای درآمدزایی صرف کنند تا در ادامه مسیر ورزش حرفه‌ای دچار مشکل نشوند.

 ملک ثابت در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا برگزاری مسابقات جایزه بزرگ توسط فدراسیون اسکواش توانسته مشکل درآمدزایی ملی‌پوشان مطرح این رشته را حل کند یا خیر؟ افزود: این مسابقات درست است تحت عنوان جایزه بزرگ برگزار می‌شود؛ اما مبلغ آن در حدی نیست که کفاف هزینه‌های تمرینات ملی‌پوشان را بدهد، اول این که تنها نفرات اول تا سوم از این جوایز برخوردار هستند و دیگر این که مبلغ این جوایز اگر برای نفر اول به‌عنوان‌مثال ۵۰ میلیون باشد برای نفر سوم ۱۰ میلیون است که باز هم از نظر درآمدزایی مشکل ملی‌پوشان حل نمی‌شود و کماکان برای تأمین هزینه‌های زندگی مجبورند به‌جای تمرکز بر روی تمرینات به دنبال جذب شاگرد و درآمدزایی باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از