حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
شاعر و نویسنده سرشناس:

هنرمندان مثل مردم گرفتار تنگناهای معیشتی هستند

هنرمندان مثل مردم گرفتار تنگناهای معیشتی هستند

شاعر و خالق کتاب «تا روح تنهای تن‌ها» می‌گوید: سایه مسائل اقتصادی بر سر تمام امور گسترده شده و مردم را در تنگنا قرار داده است، اهالی قلم هم مثل سایر اقشار در فشارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ فریبا یوسفی، سرگروه مسابقه سرزمین شعر و داور ادوار مختلف جشنواره شعر فجر گفت: بسیار روشن و غیرقابل ‌انکار است که سایه مسائل اقتصادی بر سر تمام امور گسترده شده و به حدی مردم را در تنگنا قرار داده که نه‌تنها اهل ‌قلم و اهالی هنر و فرهنگ، که تمام اقشار از این سایه تیره و طولانی در فشارند.

وی با طرح بیت معروف «یکی خشکسالی شد اندر دمشق/ که یاران فراموش کردند عشق» اظهار داشت: انگیزه هر اهل هنری، برای آفرینش اثر ماندگار و فرهنگ‌پروری و حفظ و ارتقای ارزش‌های فرهنگی «عشق» است و این میراث بی‌بدیل الهی در جان آدمی به‌کار است تا مایه و پایه خلق آثار ماندگار باشد.

این شاعر افزود: اما در زمانه‌ای که پنجره‌های امید رفته‌رفته به روزنه‌ها و روزنه‌ها نیز به کورسوهای روبه خاموشی می‌گرایند، عشق در خشکسالِ امید به فراموشی سپرده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر این چراغ برای همیشه خاموش شود، از نو برافروختن آن بسیار دشوار است. تبدیل‌شدن ۹۸ درصد به ۴۰ درصد، غم‌انگیز است و دلیل عمده آن مسائل اقتصادی و ناامیدی مردم است. هنرمند و اهل ‌قلم هم از دل همین مردم برخاسته و در میان همین مردم است.

یوسفی در پایان ابراز امیدواری کرد: عزت و سربلندی ازدست‌رفته، به‌سرعت بازسازی و انگیزه‌ها دوباره در دل اهالی هنر زنده شود.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از