حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
عضو هیأت‌مدیره انجمن طراحان لباس ایران:

طراحی لباس‌ کاروان المپیک ایران تأسف‌آور است

طراحی لباس‌ کاروان المپیک ایران تأسف‌آور است

عضو هیأت‌مدیره انجمن طراحان لباس ایران با بیان اینکه هنر ایرانی در طراحی لباس المپیک جایگاهی ندارد، گفت: مایه شرمساری ملت ایران است که ورزشکاران با این طراحی لباس در میادین بین‌المللی شرکت می‌کنند.

مینو پدرام در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» در انتقاد از طراحی لباس کاروان ایران در المپیک پاریس گفت: هر ساله، داستان طراحی نامناسب لباس کاروان اعزامی ایران به المپیک تکرار می‌شود.

عضو هیأت‌مدیره انجمن طراحان لباس و پارچه ایران با بیان اینکه هنر ایرانی در طراحی لباس المپیک جایگاهی ندارد، افزود: مایه شرمساری و سخره گرفتن ملت ایران است که ورزشکاران با این طراحی لباس در میادین بین‌المللی شرکت می‌کنند.

وی با انتقاد از اینکه در هیچ زمانی به نظر کارشناسان طراح برای لباس المپیک توجه نمی‌شود، اظهار کرد: چند سال گذشته برای تأیید طرح لباس المپیک به‌عنوان هیأت داوران حضور داشتم که نظرات و پیشنهادات خود را برای طرح ارائه دادم؛ اما به نظرات اعتنایی نشد و نظر خود را اعمال کردند.

به گفته پدرام، کمیته ملی المپیک ایران همیشه در رانت بوده و فقط نظرات خود را اعمال می‌کند.

این طراح و تولیدکننده لباس همچنین تصریح کرد: سال‌های گذشته برخی از طرح‌هایی با نماد جوانمردی و ورزشکاران باستانی ارائه شد که به‌قدری زیبا بود که مورد تأیید قرار گرفت؛ اما متأسفانه طرح نهایی لباس تغییر کرد و به کت سبز و.. تبدیل شد.

وی با اشاره به طرح لباس ورزشکاران ایرانی در جام جهانی 2018 روسیه گفت: کت‌ و شلوارهای هاکوپیان آیینه تمام‌نمای هویت مردان ایرانی بود و این طرح در تمام دنیا زبانزد شد.

پدرام در ادامه افزود: طرح لباس از سوی هاکوپیان مایه افتخار ایران و سربلندی ورزشکاران شد.

این طراح لباس با اشاره به اینکه طرح لباس باید به‌گونه‌ای باشد که شأنیت کشور را بالا ببرد، ابراز کرد: در عرصه بین‌المللی مهم‌ترین موضوع نشان‌دادن ملیت خود ورزشکاران است.

وی تصریح کرد: طرح لباس کشورهای دیگر به‌گونه‌ای است که نمادی از کشور خود را نشان می‌دهد؛ ولی متأسفانه روی لباس ورزشکاران ایرانی هیچ نمادی از کشورشان درج نشده است.

پدرام با بیان اینکه باید یک گروه کارشناسی برای طرح لباس ورزشکاران در رقابت‌های بعدی تشکیل شود، اظهار کرد: هر ساله طرح لباس تغییر می‌کند ولی می‌تواند نماد سنتی آن مانند پرچم کشور باشد.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از