حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/28 شمسی | 2024/10/19 میلادی
هوا ۱۳ درجه سردتر می‌شود
رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان:

هوا ۱۳ درجه سردتر می‌شود

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌کل هواشناسی استان سمنان گفت: هوای استان سمنان طی این هفته ۸ الی ۱۳ درجه سانتی‌گراد سردتر خواهد شد.

نادیا میرشجاع در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ در خصوص وضعیت آب‌ و هوایی استان سمنان، گفت: تا یکشنبه در غالب نقاط به‌ویژه نیمه غربی و نواحی صنعتی استان در برخی ساعات افزایش نسبی ابر و  و آلاینده‌های جوی و کاهش نسبی کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی  با بیان اینکه دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت، افزود: با ورود سامانه بارشی و توده هوای سرد شمالی از یکشنبه تا پنج‌شنبه به تدریج کاهش محسوس دمای هوا و بارندگی را خواهیم داشت.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌کل هواشناسی استان سمنان از کاهش محسوس دمای هوا در استان سمنان خبر داد و گفت: طی این هفته کاهش ۸ تا ۱۳ درجه‌‌ای دمای هوا در سطح استان را خواهیم داشت.

میرشجاع ضمن اعلام هشدار نارنجی برای بخش کشاورزی این استان بیان کرد: کنترل و پاکسازی مسیرهای انتقال آب به مزارع و باغات، تنظیم دما، رطوبت و نور گلخانه‌ها، عدم چرای دام در ارتفاعات به‌واسطه بارش و رعد و برق، تسریع در برداشت محصولات رسیده باغی و زراعی و انتقال آن‌ها به انبارهای سرپوشیده از توصیه‌های هواشناسی با توجه به کاهش دما و بارش‌ها برای کشاورزان و دامداران استان سمنان است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شهرستان گرمسار با ۳۱ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان سمنان است، افزود: شهر رضوان میامی با حداقل ۹ درجه سانتی‌گراد به‌عنوان سردترین نقطه استان به ثبت رسیده‌ است.

میرشجاع همچنین تصریح کرد: دمای شهرستان سمنان در روز گذشته به ۳۰ درجه سانتی‌گراد رسید و دمای حداقلی این شهرستان به ۲۰ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از