حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
نایب‌رئیس هیأت ورزشی بیماران خاص استان سمنان:

ورزش بیماران خاص نیازمند حامی مالی است

ورزش بیماران خاص نیازمند حامی مالی است

نایب‌رئیس هیأت ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضای استان سمنان گفت: رشد ورزش بیماران خاص نیازمند حامی مالی است، اما خیّران ترجیح می‌دهند در دیگر مسائل این بیماران به آن‌ها کمک کنند.

سید حسن قادری در گفتگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به مشکلات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا گفت: در این هیأت ورزشی هدف ورزشکاران قهرمانی در مسابقات نیست؛ بلکه هدف اصلی یک ورزش سلامت‌محور است؛ اما متأسفانه در ارزیابی‌های این هیأت ورزشی و تقسیم اعتبارات و امکانات هیچ استثنایی قائل نشده و مانند همه رشته‌ها با آن برخورد می‌شود.

نایب‌رئیس هیأت ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا استان سمنان افزود: درصد بالایی از ورزشکاران مبتلا به بیماری‌های خاص و یا گیرندگان عضو پیوندی تمایلی به شناخته‌شدن در ورزش‌های قهرمانی ندارند و نمی‌خواهند در اجتماع شناخته شوند از این جهت هیأت ورزشی تلاش می‌کند با ایجاد یک فضای مناسب زمینه ارتقاء سلامت و نشاط  را برای ورزشکارانش فراهم کند.

قادری با بیان اینکه تعداد افرادی که مبتلا به بیماری‌های خاص و پیوند اعضا هستند و به‌سمت ورزش گرایش دارند بسیار اندک است، گفت: ما برای جذب این افراد و تغییر آن‌ها از بیمار به ورزشکار نیاز به برنامه‌های جذاب و متنوع داریم؛ اما به‌دلیل آنکه هیأت توان مالی بالایی ندارد و برخی هیأت‌های ورزشی همراهی چندانی با ما ندارند به‌سختی می‌توان همین تعداد کم ورزشکار جامعه بیماران خاص و پیوند اعضا را در این راه حفظ کرد.

وی عنوان کرد: برای جبران کمبود اعتبارات در هیأت ورزشی نیاز به حامیان مالی داریم و چندین مرتبه درباره ضرورت جذب حامیان مالی در ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا صحبت شده اما نتیجه‌ای حاصل نشده است.

قادری ادامه داد: شرایط هیأت ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا برای سرمایه‌گذاران پذیرفتی نیست؛ زیرا ممکن است بازدهی مناسب نداشته باشد، همچنین افراد خیر ترجیح می‌دهند برای مباحث ضروری‌ترِ بیماران که فراهم‌کردنش دشوار است؛ مانند تهیه اقلام دارویی و یا اشتغال و مسکن به آن‌ها کمک کنند. 

وی یادآور شد: اعتبارات اختصاص‌یافته به هیأت ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا بسیار کم بوده و همین موضوع سبب شده برگزاری هرگونه برنامه ورزشی و یا اعزام به رقابت‌ها با چالش مواجه شود.

قادری اذعان کرد: در استان سمنان فضای ورزشی مطلوب و مخصوص بیماران خاص و پیوند اعضا وجود ندارد و حتی گرفتن سانس از سالن‌ها نیز برای هیأت به سختی و به‌ندرت انجام می‌شود. 

وی در نهایت گفت: با تمام مشکلاتی که پیش ‌روی این گروه از ورزشکاران جامعه وجود دارد اما می‌توان چشم‌انداز روشنی برای ورزش این قشر در استان پیش‌بینی کرد زیرا ورزشکاران خاص استان سمنان همواره در مسابقات از سطح مطلوبی برخوردار بوده و استعداد و ظرفیت‌ها در هیأت ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا بسیار است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از