حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
سرپرست اداره میراث فرهنگی مهدی‌شهر خبر داد:

پایان کار جشنواره ایل سنگسر در مهدی‌شهر

پایان کار جشنواره ایل سنگسر در مهدی‌شهر

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر گفت: جشنواره بزرگ ایل سنگسر با عنوان «حاصَل» در شهرستان مهدی‌شهر به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، مهدی متقی، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر گفت: جشنواره حاصَل، محصول شکرگزاری یکی از بزرگ‌ترین ایل‌های کشور بود که در شهر مهدی‌شهر برگزار شد.

 

وی تصریح کرد: این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایل بزرگ سنگسر به مدت سه روز با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی ازجمله معاون عمرانی استاندار سمنان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان و استقبال بی‌نظیر گردشگران و علاقه‌مندان برگزار شد.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر افزود: وجود غرفه‌های متنوع با معرفی محصولات ایل سنگسر اعم از محصولات لبنی، نان‌ها، محصولات باغی، صنایع‌دستی، مواد پروتئینی، سیاه‌چادرها، برنامه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و به نمایش درآوردن مراحل تولیدات منحصربه‌فرد محصولات لبنی ایل سنگسر از مهم‌ترین برنامه‌های این جشنواره بود و دبیرخانه شهر ملی سوزن‌دوزی مهدی‌شهر هم در حاشیه این جشنواره افتتاح شد.

 

متقی با بیان اینکه جشنواره حاصَل افزایش شور و نشاط اجتماعی و معرفی توانمندی‌های منطقه به‌ویژه عشایر ایل سنگسر را به همراه داشت، گفت: این جشنواره فرصتی مناسب برای گرد هم آمدن طوایف مختلف عشایر سنگسر و بازشناسی سنت‌ها و معرفی آداب‌ورسوم این ایل به علاقه‌مندان و گردشگران بود.

 

منبع: فارس

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از