حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/06/26 شمسی | 2024/09/16 میلادی
رئیس هیأت‌ رزمندگان سرخه خبر داد:

پخت ۷۲ دیگ غذای نذری در سرخه

پخت ۷۲ دیگ غذای نذری در سرخه

رئیس هیأت رزمندگان سیدالشهدا (ع) سرخه از طبخ 72 دیگ غذای نذری در روز هشتم محرم در راستای اجرای طرح نذرواره حسینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، همزمان با دهه اول ماه محرم، به رسم سال‌های گذشته، نذرواره حسینی در روز هشتم ماه محرم با پخت ۷۲ دیگ به همت هیئت رزمندگان سیدالشهدا (ع) سرخه برگزار می‌شود.

احمد فیض در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به برپایی نذرواره‌ پخت ۷۲ دیگ حسینی، گفت: برای ششمین سال با یاری خیّرین و بانیان در روز هشتم محرم، دسته‌های عزاداری به سوی گلزار شهدا حرکت و مراسم‌های عزاداری در کنار قبور پاک شهیدان برگزار خواهد شد. 

 رئیس هیأت رزمندگان سیدالشهدا (ع) افزود: در این روز ۷۲ دیگ غذای نذری به نیت ۷۲ تن از شهدای دشت خونین کربلای معلی پخت و بین نیازمندان و بعضی از تکایا، حسینیه‌ها توزیع خواهد شد.

به گفته فیض؛ نزدیک به  ۷۰۰ پرس غذا با هدف کمک به نیازمندان به کمیته امداد امام‌خمینی (ره) در شهرستان تحویل داده می‌شود.

وی ضمن قدردانی از بانی اصلی این اطعام، امیر امیرآبادیان از شهرستان دامغان، گفت: در طبخ این ۷۲ دیگ خیرین سرخه و خانواده‌های شهدا نیز یاریگر ما بوده و امیدواریم این اقدام نیک تداوم داشته باشد.

فیض با بیان اینکه بطور همزمان این نذرواره در ۷۲ شهر کشور با پخت ۵ هزار و ۱۸۴ دیگ در روز هشتم ماه محرم اجرا می شود، گفت: این طرح ابتدا توسط امیر امیرآبادیان در روستای امیرآباد دامغان اجرا و سپس این طرح را در سطح کشور توسعه داده است.

وی خاطرنشان کرد: شهر سرخه نخستین شهری بوده که پس از امیرآباد این نذرواره را اجرا کرده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از