حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
مدیرکل غله استان سمنان خبر داد:

پرداخت ۶۸ درصد مطالبات گندم‌کاران استان سمنان

پرداخت ۶۸ درصد مطالبات گندم‌کاران استان سمنان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: ۱۱ هزار و ۱۵۷ میلیارد ریال معادل ۶۸/۴۵ درصد مطالبات گندم‌کاران استان سمنان پرداخت شده است.

عبدالرحیم تحصیلی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به خرید ۹۲ هزار و ۴۰۹ تُن گندم از کشاورزان استان سمنان، گفت: سال قبل ۷۵ هزار و ۹۷۷ تُن گندم از کشاورزان استان خریداری شد که خرید تضمینی گندم طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه کشاورزان مناطق شرقی این استان، بیش‌ترین برداشت محصول گندم را داشته‌اند، افزود: بیش‌ترین خرید تضمینی گندم از میامی با حجم ۴۶ هزار و ۷۳۶ تُن بوده است.

وی همچنین تصریح کرد: میزان خرید تضمینی گندم در گرمسار ۱۳ هزار و ۴۱ تُن، شاهرود ۱۴ هزار و ۱۷۲ تُن، آرادان ۱۰ هزار و ۲۲۶ تُن، دامغان ۴ هزار و ۵۹۳ تُن، سمنان ۲ هزار و ۳۲۰ تُن و سرخه یک‌هزار و ۳۲۱ تُن است.

تحصیلی با اشاره به وجود ۳۲ مرکز خرید گندم در سطح استان، بیان کرد: در حال حاضر ۱۸ مرکز خرید گندم در سطح استان فعال هستند و فرایند خرید تضمینی گندم از گندم‌کاران استان را انجام می‌دهند.

این مقام مسئول با اشاره به وجود ۶ هزار و ۷۹۰ کشاورز گندم‌کار در سطح استان سمنان، اظهار کرد: تاکنون ۱۷ هزار و ۸۴۹ محموله گندم از کشاورزان استان تحویل گرفته شده است.

وی با بیان اینکه گندم مورد نیاز یک سال استان از طریق گندم‌های خریداری شده تأمین و ذخیره‌سازی شده است، گفت: با ذخیره‌سازی گندم تا پایان مردادماه سال آینده نیازی به گندم در سطح استان نخواهیم داشت.

تحصیلی در خصوص مطالبات گندم‌کاران استان سمنان، بیان کرد: با خرید گندم از کشاورزان، میزان مطالبات گندم‌کاران استان سمنان به ۱۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال رسیده بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون ۱۱ هزار و ۱۵۷ میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران این استان پرداخت شده است، تصریح کرد: به این ترتیب ۶۸/۴۵ درصد از پول گندم کشاورزان پرداخت شده و معوقات گندم‌کاران تقریباً به ۵ هزار و ۱۴۲ میلیارد ریال رسیده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از