حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
رئیس آموزش و پرورش دامغان مطرح کرد:

پروژه مهر؛ طرحی برای آماده‌سازی مدارس

پروژه مهر؛ طرحی برای آماده‌سازی مدارس

رئیس آموزش و پرورش دامغان گفت: هدف از اجرای طرح ملی پروژه مهر بهبود کیفیت آموزشی، ارتقاء شرایط فیزیکی مدارس و ساماندهی شبکه آموزشی است.

سید میثم حیدرهایی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی  پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به اقدامات انجام گرفته در دامغان برای شروع سال تحصیلی جدید گفت: برای سال تحصیلی پیش رو طرح ملی پروژه مهر از اردیبهشت‌ماه آغاز شده و هم‌اکنون نیز ادامه دارد.

رئیس آموزش و پرورش دامغان در ادامه افزود: هدف از اجرای طرح ملی پروژه مهر بهبود کیفیت آموزشی، ارتقاء شرایط فیزیکی مدارس و ساماندهی شبکه آموزشی بوده و در آغاز هر سال تحصیلی برای استقبال از دانش‌آموزان جدید و قدیم اجرا می‌شود.

وی به بهبود زیرساخت‌های آموزشی توسط طرح مهر اشاره کرد و بیان داشت: یکی از اهداف اصلی این طرح، بهبود و نوسازی زیرساخت‌های آموزشی است که در این راستا اقداماتی از قبیل تعمیر و تجهیز کلاس‌ها، آزمایشگاه‌ها و کتابخانه‌ها انجام می‌شود تا فضایی مناسب برای یادگیری فراهم شود.

حیدرهایی عنوان کرد: طرح ملی پروژه مهر بر ارتقاء کیفیت آموزشی تمرکز دارد و این امر با برگزاری دوره‌های آموزشی برای معلمان، توسعه برنامه‌های درسی و استفاده از فناوری‌های نوین آموزشی محقق می‌شود.

این مقام مسئول طرح ملی پروژه مهر را به‌عنوان یک راهکار جامع برشمرد و اظهار کرد: با اجرای طرح مهر تغییراتی مثبت در مدارس فراهم می‌شود تا دانش‌آموزان بتوانند با انگیزه و کیفیت بالاتری به تحصیل بپردازند.

حیدرهایی در مورد تعداد دانش‌آموزان ثبت‌نام شده در دامغان ابراز کرد: برای سال تحصیلی جدید ۱۳ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز ثبت‌نام شده‌اند و از این تعداد، یک‌هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز کلاس‌اولی هستند.

وی خاطرنشان کرد: همه تجهیزات برای حضور دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید مهیا شده و امسال مدارس دامغان با یک‌هزار و ۱۰۴ کادر آموزشی پذیرای دانش‌آموزان هستند.

رئیس آموزش و پرورش دامغان بیان کرد: امسال هیچ کلاس درسی در دامغان بدون معلم نیست و کمبود قابل‌توجهی در این حوزه وجود ندارد.

حیدرهایی تصریح کرد: برای سال تحصیلی جدید جشن غنچه‌ها ۲۶، جشن شکوفه‌ها ۲۷ و جشن جوانه‌ها هم ۲۸ شهریورماه با حضور دانش‌آموزان در مدارس برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: شعار سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ «برای ایران، برای مدرسه» است و زنگ مهر هم اول مهرماه با شعار زنگ مهر، ایثار و نماز در تمامی مراکز آموزشی دامغان نواخته می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از