حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
سرپرست فرمانداری آرادان:

پیاده‌روی اربعین معجزه قرن است

پیاده‌روی اربعین معجزه قرن است

سرپرست فرمانداری آرادان پیاده‌روی اربعین را معجزه قرن دانست و گفت: عظمت اجتماع باشکوه اربعین و اتحاد و انسجام مسلمانان را باید به گوش جهانیان برسانیم.

ذکریا رضوانی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به فلسفه قیام امام حسین علیه‌السلام، گفت: امام حسین (ع) برای احیای دین جد بزرگوارشان رسول اکرم (ص) و احیاء امر به معروف و نهی از منکر حج خود را ناتمام گذاشتند و با حضور در کربلا، مانع از انحراف دین توسط خلیفه وقت یعنی معاویه شدند. 

سرپرست فرمانداری آرادان در خصوص نقش زنان در قیام امام حسین علیه‌السلام با اشاره به مصرع شعر «کربلا در کربلا می‌ماند، اگر زینب نبود»، اظهار کرد: اگر قدری به عقب برگردیم در طول تاریخ اسلام خواهیم دید که حضرت خدیجه کبری (س) همواره یار و یاور رسول اکرم (ص) بود.

وی با بیان اینکه پس از حضرت خدیجه،  دختر پیامبر، حضرت فاطمه زهرا (س) حامی بی‌نظیر ولایت و اميرالمؤمنين (ع) بودند، افزود: حضرت زینب کبری (س) نیز دختر بزرگوار همان مدافع حریم ولایت است که رسالت بزرگ خود را با افشاگری و تبیین اهداف قیام امام حسین (ع) در قیام عاشورا و با رسوا کردن یزید و یزیدیان پیام عاشورا را کامل کرد.

رضوانی پیاده‌روی اربعین را از معجزات قرن عنوان کرد و گفت: پایمردی جوانان، ایثارگران و آزادگان و با خون دل‌هایی که در هشت سال دفاع مقدس خورده شد و در امتداد آن تلاش های شهدای مدافع حرم همگی باعث ایجاد این شکوه و عظمت در جهان اسلام شد تا بزرگترین همایش حضور مردم در راهپیمایی اربعین رقم بخورد.

وی با بیان اینکه امیدواریم راهپیمایی عظیم اربعین زمینه‌ساز ظهور شود، اظهار کرد: البته حضرت ولی‌عصر (عج) نیز در بدو قیام، خود را به جّد بزرگوارش حضرت اباعبدالله الحسین (ع) معرفی خواهند کرد.

این مقام مسئول راهپیمایی اربعین را یک فرصت طلایی برای تمام اقشار مردم دانست و افزود: با قدم برداشتن در وادی عشق، عزت و سربلندی جهان اسلام را به وضوح می‌توان دید و این از جلوه‌های راهپیمایی اربعین است. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از