حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
کارشناس مسائل سیاسی:

پیاده‌روی اربعین بزرگترین اجتماع صلح‌آمیز جهان است

پیاده‌روی اربعین بزرگترین اجتماع صلح‌آمیز جهان است

کارشناس مسائل سیاسی معتقد است که پیاده‌روی اربعین سبب اتحاد شیعه و سنی با یکدیگر شده و این اجتماع عظیم لرزه بر اندام دشمنان اسلام می‌اندازد.

حسین هراسانیان در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به پیامد‌های سیاسی راهپیمایی اربعین گفت: راهپیمایی اربعین سبب اتحاد شیعیان و دیگر مسلمانان در برابر دشمنان به‌ویژه جریان‌های تکفیری شده و نکته حائز اهمیت آن است که کربلا کانونی برای اتحاد همگان بشمار می‌رود.

 کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: بی‌تردید مهم‌ترین کارکرد سیاسی اربعین حسینی بسیج سیاسی شیعیان است که راهپیمایی 20 میلیون نفری اربعین را به مصداق قدرت بسیج جهان اسلام تبدیل کرده زیرا در عرض چند روز جمعیتی میلیونی جمع می‌شوند تا نهضتی که حدوداً ۱۴۰۰ سال قبل برای حفظ اسلام، عزت و آزادی‌خواهی شروع شده را حفظ کرده و تداوم دهند، به بیان دیگر اربعین  تبیین هویت جمعی شیعه به عنوان منابع قدرت و فعال شدن آن از نظر سیاسی است.

وی در ادامه افزود: از زمان صدر اسلام اصلی‌ترین هدف دشمنان ایجاد تفرقه و نزاع بین مسلمانان و قومیت‌های مختلف است، و حال نیز بزرگ‌ترین هدف آن‌ها ایجاد تفرقه میان عرب و عجم است.

هراسانیان خاطرنشان کرد: برگزاری راهپیمایی صلح‌آمیز اربعین، نمایش اتحاد میان ایرانیان و عرب و ضربه نمادینی به گروه‌های تروریستی و فرقه‌های نوظهور است.

وی عنوان کرد: این قدرت نرم شیعیان است که بدون فرقه‌گرایی، با حضور مسالمت‌آمیز خود در مراسم عاشورا و اربعین، بر وحدت و همبستگی ملی در عراق صحه می‌گذارند.

هراسانیان تأکید کرد: امام حسین (ع) محور پیاده‌روی اربعین است و هرسال افراد مختلفی از ادیان و مذاهب مختلف در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند و ارادت خودشان را به امام را نشان می‌دهند و عملاً شعار حب الحسین یجمعنا را معنی می‌کنند.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در رابطه با اتحاد حاصل از اربعین گفت: شروع جاذبه‌ مغناطیس حسینی، در روز اربعین است. جابربن‌عبدالله را از مدینه بلند می‌کند و به کربلا می‌کشد. این، همان مغناطیسی است که امروز هم با گذشت قرن‌های متمادی، در دل من و شماست. کسانی که معرفت به اهل ‌بیت دارند، عشق و شور به کربلا همیشه در دلشان زنده است.

هراسانیان اذعان کرد: نهضت عاشورا، اين مقوله را به دنیا اعلام کرد که در برابر ظلم و فساد و استکبار راهی جز مقاومت وجود ندارد و پیام اصلی قیام اباعبدالله (ع) اين بود که برای اصلاح جامعه و ترويج دين، بايد در برابر وضع موجود و نظام حاکم ايستادگی کرد.

بنا به گفته وی ما رد پای عاشورا و مهدویت را در جاهای دیگر هم می‌بینیم و نهضت عاشورا و مقاومت در برابر ظلم و ستم همچنان ادامه دارد؛ زیرا اربعین در امتداد عاشورا و کنگره بزرگ شیعیان جهان و اعلام آمادگی برای مبارزه با دشمنان است.

هراسانیان ابراز کرد: امسال اربعین ما در شرایط خاصی برگزار خواهد شد؛ زیرا امروز در شرایطی هستیم که رژیم صهیونیستی جسارت و دشمنی آشکار خود را هنگام ترور شهید هنیه اثبات و بیش از ۴۰ هزار فلسطینی را به شهادت رسانده است.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از