حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
امام‌جمعه شهر شهمیرزاد:

پیاده‌روی اربعین حسینی یک رسانه جهانی است

پیاده‌روی اربعین حسینی یک رسانه جهانی است

امام‌جمعه شهر شهمیرزاد گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی یک رسانه جهانی است که تمام توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا رحیمی‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت در رابطه با اهمیت و ابعاد حماسه عظیم پیاده‌روی اربعین گفت: زیارت امام حسین (ع) از جانب امامان معصوم در روز اربعین بسیار سفارش و توصیه‌شده و بنا به فرموده امام حسن عسکری (ع)؛ یکی از نشانه‌های مؤمن زیارت سیدالشهدا در روز اربعین است.

 

وی با بیان اینکه ویژگی‌ها و معنویتی که در عزاداری امام حسین (ع) وجود دارد، برای هیچ‌یک از معصومین نیست و از میان اهل‌بیت عصمت و طهارت، تنها برای اباعبدالله الحسین (ع) مراسم اربعین برگزار می‌شود، افزود: زنده نگه‌داشتن نام و یاد امام حسین (ع) به سفارش همه معصومین بوده، چون انقلاب و قیام امام حسین (ع) در مقابل امویان و دستگاه جور یزید راه اصلاحی و صراط مستقیمی بود که راه درست را از نادرست نمایان کرد.

 

امام‌جمعه شهمیرزاد با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین فلسفه و ریشه‌ای تاریخی دارد بیان کرد: بسیاری از بزرگان و علمای دین در این روزبه تبعیت از جابر ابن عبدالله انصاری پای پیاده به زیارت اباعبدالله الحسین می‌روند و اهمیت این موضوع تا حدی است که رهبر انقلاب اربعین را شروع جاذبه مغناطیسی امام حسین می‌داند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحیمی زاده ابراز کرد: امروز پیاده‌روی در ایام اربعین حسینی به یک رسانه جهانی تبدیل‌شده و زمینه‌ساز اتحاد بیشتر مسلمانان برای مقابله با ظلم و فساد خواهد شد و بهترین فرصت برای معرفی امام حسین به تمام دنیا است.

 

بنا به گفته رحیمی زاده این اجتماع بزرگ مانور و رژه عظیمی در راستای تبری جستن از اقدامات ضدبشری تکفیری‌ها و دشمنان اهل‌بیت (ع) به شمار می‌رود، ضمن آنکه از سویی اعلام صریح وفاداری و علاقه شدید محبان و ارادتمندان به ساحت مقدس سیدالشهدا (ع) است.

پایان پیام/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از