حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
فرمانده ناحیه سمنان خبر داد:

روایتگری اول مانع ایجاد فتنه در جامعه می‌شود

روایتگری اول مانع ایجاد فتنه در جامعه می‌شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سمنان گفت: روایت اول و صحیح را به مخاطب برسانند و نگذارند دشمنان به مقاصد شوم خود دست یابد.

مرتضی عبدالهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به فتنه اخیر در کشور، گفت: دشمنان ایران به‌ویژه آمریکا از هیچ اقدامی بر علیه نظام جمهوری اسلامی کوتاهی نکرده‌اند و همواره در پی آسیب و ایجاد بحران در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و در سال ۱۴۰۱ پروژه جنگ ترکیبی را در کشور پیاده کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سمنان تصریح کرد: دشمن در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و... یک جنگ همه‌جانبه را با مرگ مهسا امینی بر علیه کشور آغاز کرد و امپراتوری رسانه‌ای خود را در فضای حقیقی و مجازی بکار گرفت.

وی با اشاره به جنگ رسانه‌ای دشمن در ادامه افزود: آمریکا شبکه‌های ماهواره‌ای، کانال‌های تلویزیونی و بسیاری از شبکه‌های مجازی را بکارگیری کرد و با استفاده از پیاده‌نظام خود که بخش عظیمی از منافقین خارج از کشور بودند در فضای مجازی به‌صورت گسترده وارد عمل شد و از برخی افراد فریب‌خورده داخل کشور نیز استفاده کردند.

عبدالهی اظهار کرد: دشمن در ابتدای کار با موفقیت پیش رفت چرا که وقتی فضای فتنه‌آلود و غبارآلود می‌شود تشخیص برای مردم سخت خواهد شد و در این شرایط نظام مقتدر ایران با تصمیمات بسیار درست و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) توانست غبار فضای آلوده را فروریزد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سمنان افزود: دستگاه‌های نظامی، انتظامی، امنیتی و بسیج کشور می‌توانست در کمترین زمان ممکن با مقابله عملیاتی و سخت به اتفاقات کف خیابان پایان دهد؛ اما با خویشتن‌داری و صبوری چهره واقعی دشمنان را برای مردم روشن کرد.

وی اظهار کرد: صبوری نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در اتفاقات سال گذشته یک صبر استراتژیک بود که همین صبر موجب بصیرت و آگاهی مردم شد و حق از باطل نمایان گشت.

عبدالهی خاطرنشان کرد: دشمن در طراحی امیدوار بود جمهوری اسلامی به‌سرعت وارد عمل شود و اغتشاشات را سرکوب کند تا آنها مجدداً بتوانند با پروژه‌های کشته‌سازی و رسانه‌ای در جنگ با ایران موفق شوند؛ اما پس از چند ماه همه زوایا برای مردم ایران شفاف و روشن شد.

وی اظهار کرد: ملت ایران متوجه شده‌اند افرادی همچون مسیح علی‌نژاد موضوعاتی را که در شبکه‌های خارج از کشور مطرح می‌کند دلسوز جوانان ایران نیستند و به دنبال منافع خود هستند و می‌خواهند با کسب رضایت کارفرمایان به سرمایه مالی برسند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سمنان افزود: در فتنه‌های دشمنان برخی جوانان، نوجوانان و خانواده‌های نظام جمهوری اسلامی ایران فریب مطالب امپراطوری دروغ رسانه‌های خارجی را خوردند و آسیب دیدند.

عبدالهی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) خاطرنشان کرد: وقتی دست دشمن در آشوب‌ها و اغتشاشات نمایان شد بر روی موضوعات اقتصادی، اجتماعی و... تمرکز کرد و در این شرایط مشکل مردم ما تحریم‌ها نیست و در مقابل تحریم‌ها مقاوم شده‌اند؛ بلکه تحریف در جنگ روایت‌های دروغ به کشور آسیب وارد می‌کند و دشمن در این راستا از هیچ ابزاری برای حربه اصلی که تحریف افکار عمومی است کوتاهی نمی‌کند.

وی تصریح کرد: دشمن در جنگ غزه نیز از امپراطوری جنگ رسانه‌ای استفاده می‌کند و در مقابل مردم غزه به دنبال مظلوم‌نمایی است شاید دشمن تا مدتی به‌دروغ بتواند مردم را فریب دهد؛ اما با گسترش و توسعه رسانه‌ها دیگر نمی‌توان اخبار را مخفی نگه داشت و امپراتوری دروغ باید بداند فطرت پاک انسان‌ها حقیقت‌جو هستند و دروغ‌های آنان دررابطه‌با غزه برای دنیا عیان شده است و جایگاه ظالم و مظلوم مشخص شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سمنان در ادامه اظهار کرد: رژیم غاصب اسرائیل هم اکنون در حال دست‌وپازدن در باتلاق است و عمر خود را کوتاه‌تر می‌کند و در این جهت خیلی از بزرگان رسانه‌ای جهان در حمایت از اسرائیل در حال تلاش هستند.

عبدالهی افزود: همان‌طور که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) فرموده‌اند اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید و حال اسرائیل در تلاش است که زمان این ۲۵ سالی که رهبر معظم انقلاب نوید آن را داده است کوتاه‌تر شود .

وی خاطرنشان کرد: در جریان غزه افرادی که فطرت حقیقت‌جو داشتند در اقصا نقاط دنیا به‌ویژه قلب اروپا و آمریکا پرچم آمریکا را پایین کشیدند و پرچم فلسطین را برافراشته کردند به‌نحوی‌که مردم جهان در تظاهرات های ضدصهیونیستی و ضدآمریکایی شرکت می‌کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سمنان اذعان کرد: امروز مردم به رسانه‌های داخلی اعتماد دارند؛ بنابراین در بحران‌های کشور مسئولین می‌بایست روایت اول و صحیح را به مخاطب برسانند و نگذارند دشمنان به مقاصد شوم خود دست یابد.

عبدالهی در ادامه افزود: تمام حربه‌های دشمن در سال‌های ۷۸، ۸۸، ۹۸ و فتنه‌های هر ساله بر علیه ایران، کشته‌سازی‌های جعلی و دروغین برای مردم برملا شده است و مردم هوشیاری و آگاهی کاملی را به دست آورده‌اند و با همین بصیرت در مقابل دشمن ایستادگی می‌کنند.

وی در پایان افزود: رسانه‌های جبهه انقلاب باید فعال، پویا قوی‌تر از قبل باشند و به‌صورت لحظه‌ای تحلیل‌های صحیح را به مخاطبان ارائه دهند تا در جنگ ترکیبی دشمن مقابله شایسته‌ای داشته باشیم.


انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از