حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
کارشناس مسائل سیاسی:

کابینه پزشکیان از افراد بی‌حاشیه باشد

کابینه پزشکیان از افراد بی‌حاشیه باشد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: رئیس‌جمهور منتخب به‌دنبال معرفی افراد بی‌حاشیه و خدوم برای معرفی به مجلس و گزینه پیشنهادی به‌عنوان وزیر باشد.

حسین هراسانیان در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان شاخصه‌های مورد انتظار برای دولت چهاردهم گفت: تلاش شبانه‌روزی و جهاد فارغ از هرگونه جناح و تفکری باید در دولت چهاردهم  سرلوحه قرار گرفته و رئیس‌جمهور منتخب باید با صداقت و پاک‌دستی و مردم‌داری راه  شهید  جمهور را ادامه دهد.

وی در ادامه افزود: در تمامی دولت‌ها می‌بایست کسانی که به‌دنبال پیشرفت کشور و تلاش برای آبادانی مضاعف هستند و به‌دنبال برهم‌زدن آرامش و کش و مکش‌های سیاسی نیستند بر سر کار حاضر شوند و رئیس‌جمهور منتخب نیز باید به‌دنبال چنین افرادی در کابینه خود باشد.

کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: بدنه دولت مختص به افراد کمی نیست و در یک دولت هزاران نفر در حال کار هستند، اما در بدنه اصلی دولت باید شهید جمهور الگو قرار گرفته  و به مکتب و روش وی عمل شود، زیرا این الگوگیری به کل بنده دولت سرایت خواهد کرد.

هراسانیان خاطرنشان کرد: در بحث انتخاب افرادی که در سال‌های اخیر جزو کابینه دولت‌های قبل بودند این نکته حائز اهمیت است که این افراد را نباید برحسب برنامه‌های ارائه شده بلکه باید برحسب کارنامه‌های گذشته برگزید.

وی همچنین تأکید کرد: باید از انتخاب افرادی که نگاهشان به غرب است و امور کشور را وابسته به غرب می‌دانند پرهیز کرد؛ زیرا حضور چنین افرادی در بدنه دولت سبب خروج از ریل‌گذاری شهید رئیسی و تسلط مجدد مشکلات بر کشور می‌شود. 

هراسانیان ابراز کرد: مردم نیاز دارند که راه شهید رئیسی ادامه یابد، ادامه راه وی به معنای حل مشکلات اقتصادی، رونق‌گرفتن تولیدات داخلی، کاسته‌شدن از وابستگی به کشورهای بیگانه و به‌ثمررسیدن اقدامات نیمه‌تمام شهید جمهور است.

 وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی باید با هوشمندی و دقت جدای از حُب و بغض‌های سیاسی عمل کند، افرادی برای حضور در کابینه انتخاب شوند که کارنامه اعمال گذشته‌شان عاری از مسائل حاشیه‌ای باشد و به برنامه‌ها اکتفا نشود؛ زیرا برنامه در مقام زبان، گفتار و نوشتار قرار دارد؛ اما کارنامه به معنای تجربه افراد است. کارنامه موفق به معنای برنامه موفق، تجربه عالی و کافی و همچنین تلاش شبانه‌روزی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از