حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
محقق و پژوهشگر سیاسی:

کوچک‌ترین حماقت دشمنان، پاسخ کوبنده خواهد داشت

کوچک‌ترین حماقت دشمنان، پاسخ کوبنده خواهد داشت

محقق و پژوهشگر سیاسی گفت: دشمنان باید بدانند و می‌دانند کوچک‌ترین واکنش و حماقت آنان با پاسخ کوبنده مواجه خواهد شد چرا که امنیت برای هر کشوری خط‌قرمز محسوب می‌شود.

حسین هراسانیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، گفت: از حیث عمومی و جنبه اجتماعی طبق مصاحبه‌های خبری و نظرسنجی‌های مردمی پاسخ کوبنده سپاه پاسداران یک شادی و افزایش روحیه را برای ملت ایران به ارمغان آورد.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: در این حمله بزرگ‌ترین و بی‌نظیرترین حمله پهپادی رسمی توسط سپاه پاسداران به چند نقطه صورت‌گرفته است که نکات بسیار مهمی در این حمله قابل‌تأمل و بررسی خواهد بود که ملت ایران باید در جریان قرار گیرند.

وی در ادامه افزود: به‌عنوان پایان صبر استراتژیک و تعیین رویکرد به سمت پاسخ سخت و جواب‌های کوبنده به مستکبرین از نظر حقوقی، شرعی، روایی، عقلانی و منطقی اکثر مردم دنیا می‌دانند که پاسخ سخت را به فرمان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) انجام داده‌ایم.

هراسانیان ضمن اشاره به آیات و احادیث در ادامه خاطرنشان کرد: باتوجه‌به مبانی قرآنی خداوند فرموده است اگر به شما تجاوز و حمله صورت گرفت به همان نحوی می‌توانید پاسخ دهید.

این کارشناس سیاسی اظهار کرد: بسیاری از مردم داغدار جهت پاسخ کوبنده به دشمنان مطالبه‌گر بودند و می‌خواستند به ظلم و جنایات دشمنان پاسخ داده شود؛ اما در مقابل مطالبه‌گری مردم، کشور ایران به دنبال کشتار و خونریزی نیست و می‌خواهد عقلانیت دفاع مقدس و فرهنگ دفاع مقدس در دل جنگ به دنیا ثابت شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: عبور از صبر استراتژیک به سمت پاسخ سخت مبنای روایی و قرآنی دارد و با علم و اجازه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به‌عنوان نایب امام‌زمان (عج) انجام شده که بسیار حائز اهمیت است، چرا که عملیات مهم و در سطح وسیع می‌بایست با اجازه ولی و حاکم حکومت اسلامی صورت گیرد.

هراسانیان تصریح کرد: بعد از حوادث کرمان، شهدای راسک و پاسگاه‌های مرزی مردم دغدغه داشتند که چرا در مقابل این جنایات پاسخی داده نمی‌شود و البته دشمن در مقابل این تحرکات و اقدامات قصد تحریک افکار عمومی را دارد تا به دنیا ثابت کند کشور ایران به دنبال جنگ‌افروزی است.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: مردم در دوران دفاع مقدس و در طول این چهل سال با چشمان خود مشاهده کردند که جنگ از قاعده و نظم خاصی برخوردار است و به نحوی نیست که به هر قیمتی زنان و کودکان را به کشتن دهیم.

وی در ادامه تصریح کرد: دشمنان باید بدانند و می‌دانند که کوچک‌ترین واکنش و حماقت آنان با پاسخ کوبنده مواجه خواهد بود چرا که امنیت برای هر کشوری خط‌قرمز محسوب می‌شود و سپاه پاسداران بااقتدار در هر زمینه‌ای از آمادگی کامل برخوردار است.

هراسانیان اظهار کرد: جوامع باید بدانند ما با پاسخ سخت توسط موشک‌های نقطه زن به دنبال زدن زنان و کوکان نیستیم بلکه نبرد و دفاع در اسلام دارای قواعد خاص خود است و نمی‌توانیم به زنان و کودکان معصوم حمله کنیم که این نکته حائز اهمیت باید در این انتقام‌گیری‌ها و پاسخ سخت مطرح شود.

این محقق و پژوهشگر افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌توانست به مناطق مسکونی شلیک کند؛ اما این‌گونه انتقام در نظام جمهوری اسلامی ایران قابل‌قبول نیست و رهبر معظم انقلاب به افرادی همچون شهید تهرانی مقدم فرموده بودند باید نقطه‌زنی مدنظر باشد و بر سر عاملین اصلی فرود بیاید نه اینکه موشک‌ها بر سر مردم عادی فرود ریزد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همان جوامعی که در دنیا ادعای شعار زن زندگی را سر می‌دهند در اتفاقات مردم مظلوم غزه بیش از هزاران زن و کودک را به شهادت رساندند و بسیاری را آواره کردند و حتی به بیمارستان هم حمله کردند چرا که در جنایات آنان هیچ قاعده و قانونی وجود ندارد.

هراسانیان تصریح کرد: ملت عزیز به‌ویژه جوانان باید بدانند در فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگ جنگ و فرهنگ پاسخ‌دادن به این‌گونه حوادث به دنبال نشان‌دادن قدرت کشور به هر قیمتی نیستیم؛ اما دشمن از صبر کشور ایران سوءاستفاده می‌کند و به‌صورت احمقانه تصور کرده بود که کشور ایران به دلیل ترس از آنان جنایات را پاسخ نمی‌دهد؛ اما این اقدام سپاه تمام معادلات آنان را در جهان به هم ریخت.

این کارشناس سیاسی افزود: در این عملیات سنگین‌ترین هجمه موشکی صورت گرفت و علاوه بر شلیک ۲۴ موشک دو عملیات مهم و دقیق نیز در حوزه پاکستان طی این دو روز انجام شده است.

وی در رابطه شبهات مطرح شده در این پاسخ کوبنده سپاه تصریح کرد: شبهاتی مبنی بر رعایت‌نکردن روابط حقوق بین‌الملل مطرح شده است که چرا حریم هوایی پاکستان توسط ایران نقض شده است و این در حالی است که کشور ایران با همه دولت‌ها و کشورهای هم‌جوار روابط و تبادلات امنیتی بسیار خوبی را جهت برخورد با متخلفین و مجرمین برقرار کرده است و در این زمینه دو کشور در تعامل هستند.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از