حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
آتش‌نشان مهدیشهری مطرح کرد:

گیرافتادن در آسانسور بیشترین تماس با آتش‌نشانی

گیرافتادن در آسانسور بیشترین تماس با آتش‌نشانی

یک آتش‌نشان سمنانی گفت: گیرافتادن در آسانسور و خودکشی دلیل بیشترین تماس با آتش‌نشانی سمنان است.

 مبین رضایی آتش‌نشان اهل مهدی‌شهر که از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان نیروی عملیات آتش‌نشانی شروع به فعالیت کرده است، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری مرآت گفت: هر آتش‌نشان قبل از شروع به کار دوره‌های آموزش تخصصی، تئوری و عملی شغل آتش‌نشانی را خواهد گذراند سپس وارد میدان می‌شود.

 

 رضایی دررابطه‌با نحوه اقدام آتش‌نشانی در زمان تماس شهروندان با شماره ۱۲۵ افزود: باتوجه‌به حوادث پیش‌آمده و نوع کد عملیاتی اعلام شده به تیم مربوطه نزدیک‌ترین ایستگاه به محل حادثه ظرف مدت‌زمان ۳ تا ۵ دقیقه به محل حادثه اعزام خواهد شد.

 

این کارشناس آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: طی ۲۰ سال گذشته بیشتر حوادث در قالب آتش‌سوزی گزارش می‌شد؛ اما باتوجه‌به پیشرفت فنّاوری و پایین‌بودن آگاهی شهروندان دایره وقوع حوادث گسترش‌یافته است.

 

 رضایی اظهار داشت: بیشترین موارد گزارش داده شده شهروندان به مرکز آتش‌نشانی شهرستان دررابطه‌با خودکشی و خرابی آسانسور است.

 

 وی دررابطه‌با سختی کار آتش‌نشان اظهار کرد: جهت آسایش حال شهروندان کارکنان به‌صورت نوبت‌های ۲۴ ساعته به‌صورت آماده‌باش بوده و در راستای شرکت در عملیات را باتوجه‌به صحنه‌های دلخراشی که مشاهده و اقدام می‌کند دچار صدمات روحی و جسمی جبران‌ناپذیری خواهد شد.

 

 کارشناس آتش‌نشانی در ادامه افزود: باتوجه‌به گسترش دایره وقوع حوادث می‌بایست مسئولین نسب به آموزش کودکان تا بزرگسالان جهت یادگیری نکات ایمنی و بالابردن اطلاعات لازم جهت استفاده در مواقع خطر اقدام کنند.

 

 رضایی در ادامه افزود: آتش‌نشانی جهت بالابردن آگاهی شهروندان اقدامات خوبی انجام داده است؛ اما باز هم جهت آموزش نیاز به کمک دستگاه‌های مختلف به‌ویژه صداوسیما است.

 

 وی با انتقاد به پوشش خبری حوادث توسط صداوسیما و خبرگزاری‌ها افزود: در عملیات ابلاغی به آتش‌نشانی از زمان تماس شهروندان تا حضور به صحنه حادثه ۳ تا ۵ دقیقه زمان طول می‌کشد؛ اما صداوسیما و سایر خبرگزاری‌ها بعد از گذشت چند ساعت بدون بیان صحیح نحوه اتفاق و عملکرد نیروهای آتش‌نشان نسبت به پوشش خبری محل حادثه‌دیده اقدام می‌کنند.

 

 رضایی افزود: واحد آموزش ایمنی و پیشگیری آتش‌نشانی دارای ظرفیت و توانایی بالایی جهت ارائه آموزش است و برای نتیجه بهتر با همکاری صداوسیما و سایر ادارات مرتبط می‌توان اقدامات دقیق‌تر و کامل‌تری برای آموزش شهروندان در نظر گرفته شود.

 

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از