حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
در نیمه نخست امسال؛

۵۹ زندانی جرائم غیرعمد در سمنان آزاد شدند

۵۹ زندانی جرائم غیرعمد در سمنان آزاد شدند

مدیرکل زندان‌های استان سمنان گفت: ستاد مردمی دیه به همت خیرین نوع‌دوست در نیمه سال جاری زمینه آزادی بیش از ۵۹ زندانی جرایم غیرعمد را فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، امید کهربایی با اعلام تعداد آزادی‌ها در سال جاری، گفت: علی‌رغم مشکلات معیشتی، خیرین خداجو در استان سمنان با حمایت از زندانیان جرایم غیرعمد طی شش‌ماهه نخست سال جاری، زمینه آزادی بیش از ۵۹ بدهکار مالی یا محکوم به پرداخت دیات ناشی از سوانح رانندگی و حوادث کارگاهی را با مبلغ بدهی نزدیک به ۲۷ میلیارد ریال را فراهم کردند.

 

کهربایی با اشاره به اینکه بسیاری از زندانیان به دلیل غفلت، ناآگاهی و مسائل اقتصادی، معیشتی و اجتماعی مرتکب جرم و گرفتار زندان شده‌اند، تصریح کرد: باید تلاش در زمینه اطلاع‌رسانی و پیشگیری از وقوع جرم افزایش پیدا کند تا جمعیت کیفری کاهش یابد.

 

مدیرکل زندان‌های استان سمنان با بیان اینکه رویکرد دستگاه قضایی و سازمان زندان‌های بر این است تا از همان روز اول زندانی‌شدن هر فرد برای آزادی او تلاش کند، افزود: این مهم در شرایطی است که فرد زندانی نیز در مسیر اصلاح قرار گیرد تا دستگاه قضایی بتواند با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و نهادهای ارفاقی شرایط آزادی او را فراهم کند.

 

وی با اشاره به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد مالی، خاطرنشان کرد: در راستای اجرای سند تحول و تعالی قضایی کشور و تحقق کاهش جمعیت کیفری در شش‌ماهه نخست سال جاری سعی بر آن بوده است تا تمامی زندانیان جرائم غیرعمد مالی آزاد و به آغوش گرم خانواده و جامعه بازگردند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از