حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان

۶۰۰ برنامه پدافندی در استان سمنان برنامه‌ریزی شد

۶۰۰ برنامه پدافندی در استان سمنان برنامه‌ریزی شد

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: نزدیک به ۶۰۰ عنوان برنامه در قالب‌های آموزشی، ‌پژوهشی، ‌فرهنگ‌سازی، ‌اطلاع‌رسانی، ‌رزمایش و همایش هم‌زمان با هفته پدافند غیرعامل در این استان اجرا می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، اسماعیل طحان ناساری با اشاره به اینکه سوم تا هشتم آبان ۱۴۰۲ هفته پدافند غیرعامل و بیستمین سالروز تشکیل این سازمان محسوب می‌شود، گفت: شعار «ایران پایدار، به وسعت ایمان، به بلندای امید» برای سال ۱۴۰۲ انتخاب شده است.

 

وی با بیان اینکه توجه به خواسته‌ها و مطالبه‌های مردمی نوعی پیشگیری و مصون‌سازی محسوب می‌شود، بیان کرد: برگزاری رزمایش، نشست شورای پدافند غیرعامل و حضور در مسجدها و محله‌ها باهدف بررسی مشکلات و مطالبه‌ها و گلایه‌های مردمی از جمله برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در استان سمنان است.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ابراز کرد: رئیس شورای پدافند غیرعامل استان، استاندار، دبیر شورا مدیرکل دفتر پدافند غیرعامل استان است و ۱۱ کارگروه زیرمجموعه شورای پدافند غیرعامل فعالیت دارند.

 

وی ادامه داد: کارگروه‌های زیرمجموعه شورای پدافند غیرعامل استان برای شناسایی و پیشگیری از خطرات احتمالی ناشی از تهدیدها در بخش‌های مختلف از سایبری و صنعتی گرفته تا غذایی و زیست‌محیطی فعالیت دارند.

 

طحان ناساری بیان کرد: مصون‌سازی و حفاظت از زیرساخت‌ها، تاب‌آوری در مقابل تهدیدهای زیستی، صیانت از دارایی‌های نرم، امنیت شهروندی، دفاع همه‌جانبه و هم‌افزا در مقابل جنگ ترکیبی، دفاع نوین در مقابل تهدیدهای نوظهور، رصد و شناسایی تهدیدها و مخاطره‌های ناشی از فناوری‌های نوین از جمله وظایف اداره کل پدافند غیرعامل است.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان تأکید کرد: رعایت اصول پدافند غیرعامل در بخش‌های مختلف از موارد مهمی برای پیشگیری، حفاظت و صیانت کشور از خطرها است که باید موردتوجه ویژه باشد.


منبع: خبرگزاری ایرنا



انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از