حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
رئیس پلیس‌راه استان سمنان:

۶۰ استراحتگاه در جاده‌های استان سمنان ایجاد شد

۶۰ استراحتگاه در جاده‌های استان سمنان ایجاد شد

رئیس پلیس‌راه استان سمنان گفت: ۶۰ نقطه استراحتگاهی در سراسر استان ایجاد شده تا مسافران نوروزی بتوانند در آن نقاط استراحت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ موسی بزرگی ضمن بیان اینکه خواب‌آلودگی و خستگی مهم‌ترین عامل تصادفات جاده‌ای در استان سمنان است، گفت: یکی از تأکیدات ویژه طرح نوروزی پلیس‌راه، ایجاد استراحتگاه‌ها برای استراحت رانندگان و کاهش تصادفات جاده‌ای به‌خصوص واژگونی است.

وی با بیان اینکه ۶۰ نقطه استراحتگاهی در سراسر استان ایجاد شده تا مسافران نوروزی بتوانند در آن نقاط استراحت کنند، افزود: به رانندگان توصیه می‌شود که به‌ازای هر ۱۲۰ دقیقه رانندگی ۱۰ الی ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان با بیان اینکه پلیس‌راه و عوامل انتظامی در ۳۰۰ نقطه جاده‌های استان استقرار دارند، ابراز کرد: پلیس‌راه با آمادگی کامل در طرح نوروزی، به مردم و مسافران نوروزی خدمت‌رسانی می‌کند.

بزرگی با بیان اینکه برای نخستین‌بار در کشور، پایش تصویری محورهای مواصلاتی استان سمنان با تلفیقی از یگان پهپادی فراجا و دوربین‌های نظارتی در جاده‌های استان صورت می‌گیرد، تأکید کرد: این امکانات فضای رصد بسیار خوبی را در اختیار پلیس‌راه قرار می‌دهد تا بتوانیم گره‌های ترافیکی را شناسایی کنیم.

وی با بیان اینکه محور اصلی کریدور تهران - مشهد امروز هم با ترافیک نیمه‌سنگین اما روان روبرو است، تأکید کرد: در روزهای ۲۹ اسفند سال قبل و یکم فروردین امسال شاهد ترافیک سنگین در این محورها به سمت مشهد بودیم؛ اما از حجم ترددها قدری کاسته شده است.

منبع:خبرگزاری مهر

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از