حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان سمنان:

شاکیان انتخابات 7 روز مهلت شکایت دارند

شاکیان انتخابات 7 روز مهلت شکایت دارند

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان سمنان گفت: مردم یا هر کدام از نامزدها اگر بر نحوه برگزاری انتخابات شکایتی دارند طبق ماده ۸۶ قانون انتخابات به مدت ۷ روز فرصت دارند با ورود به سامانه شکایت خود را ثبت کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسنعلی عربی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ ضمن ابراز خرسندی از مراحل و نحوه برگزاری انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه سال جاری گفت: با لطف و عنایت الهی و زحمات همه دست‌اندرکاران از جمله مجریان اجرایی، ناظرین امنیتی و... برگزاری انتخابات بدون هیچ‌گونه مشکلی با حضور گسترده مردم در تمام شعب سطح استان سمنان برگزار شد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان سمنان تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی جهت برگزاری انتخابات در طی این چندماهه از هیچ‌گونه تلاشی کوتاهی نکردند و تمام دستگاه‌های اجرایی طبق دستورالعمل‌های قانونی وظایف خود را به نحو احسن به سرانجام رساندند.

وی خاطرنشان کرد: در پای صندوق‌های رأی ۱ هزار و ۲۰۰ نفر ناظر آموزش‌دیده بر شیوه برگزاری انتخابات نظارت مستقیم داشته‌اند که بحمدالله مردم استان در پای صندوق‌های رأی حضوری ارزشمند داشتند.

 رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان سمنان ضمن اشاره به انتخاب آیت‌الله میرباقری به‌عنوان نماینده مجلس  خبرگان رهبری در استان سمنان گفت: در این دوره ۲۵۲ هزار و ۲۱۷ اخذ رأی برای انتخابات خبرگان رهبری داشته‌ایم و از این آرا ۱۹۱ هزار و ۴۸۰ رأی صحیح و ۶۰ هزار و ۷۳۷ رأی باطله موجود بود که از این آرا آیت‌الله میرباقری ۱۹۱ هزار و ۴۸۰ رأی را اخذ کرد.

وی در رابطه‌ با شکایات احتمالی اظهار کرد: اگر مردم یا هر کدام از نامزدها بر نحوه برگزاری انتخابات شکایتی دارند طبق ماده ۸۶ قانون انتخابات به مدت هفت روز فرصت دارند با ورود به سامانه شکایت خود را ثبت کنند. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عربی در ادامه افزود: پس از ثبت اطلاعات فرد شاکی در سامانه، شکایت وی در هیئت نظارت اجرایی و هیئت نظارت مشترک بررسی خواهد شد و نتیجه شکایت به شاکی اعلام می‌شود. تا کنون فقط یک مورد شکایت را در سطح استان داشته‌ایم.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان سمنان خاطرنشان کرد: این آرا و حضور چشمگیر مردم موفقیت بزرگی برای استان سمنان محسوب می‌شود که از همه دست‌اندرکاران و مردم عزیزانتان سمنان کمال تشکر و قدردانی را داریم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از