حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

43 برنامه محوری در سمنان برگزار می‌شود

43 برنامه محوری در سمنان برگزار می‌شود

در بزرگداشت چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس 43 عنوان برنامه کلان و محوری و 3 هزار فعالیت ذیل آن در استان سمنان انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس با حضور سردار منصور شوقانی جانشین سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان، حجت‌الاسلام سید محسن حسینی دیباجی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان سمنان صبح امروز در سالن جلسات بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.

 

بسیج طلاب ۱۸ برنامه‌محوری در هفته دفاع مقدس دارد

حسینی دیباجی در این نشست با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی همواره در مقابل هجمه دشمنان استوار بوده و خواهد بود، عنوان کرد: دشمن به دنبال ناکارآمد نشان‌دادن نظام مقدس اسلامی است و در فضای رسانه‌ای این موضوع را به جوانان القا می‌کند درحالی‌که به فضل الهی و تلاش جهادی دولت سیزدهم موفقیت‌های بی‌شماری در کشور ایجاد شده است.

 

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان سمنان در ادامه افزود: در سال‌های اخیر بزرگ‌ترین مشکل کشور جنگ اقتصادی و تحریم‌ها بوده که با توان داخلی هیچ‌گاه قحطی و بحرانی که در کشور مانند اروپا و امریکا رخ داد را ما شاهد نبودیم، درحالی‌که در آمریکا بحران سرقت و دزدی در دوران کرونا بسیار فراوان بود.

 

دیباجی ابراز کرد: امروز ایران اسلامی به مرحله‌ای از اقتدار دست‌یافته که درحال‌رشد اقتصادی به اعتراف بانک جهانی است و همچنین فروش نفت در حال رسیدن به شرایط قبل از تحریم‌ها است و از سوی دیگر برگشت پول‌های بلوکه شده کشور از سوی دشمنان نشان‌دهنده عجز و ناتوانی آنها است.

 

این مقام مسئول با اشاره به عزت و اقتدار ایران اسلامی طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اقتدار جمهوری اسلامی ایران و نقش‌آفرینی آن در منطقه و همچنین شکست‌ناپذیری کشور از موضوعاتی است که دشمن توان انکار آن را ندارد.

 

وی دوران دفاع مقدس را گنجینه‌ای ارزشمند برای کشور جهت تربیت نسل جدید و اداره کشور و ایجاد بازدارندگی دفاعی دانست و ابراز کرد: در سال‌های دفاع مقدس توان ما در کمترین حالت و توان دشمن در بالاترین حد ممکن بود و ۱۸  کشور دنیا عراق را پشتیبانی می‌کردند؛ اما به خواست خداوند پیروز شدیم.

 

دیباجی از ارائه ۱۸ برنامه‌محوری به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد و بیان کرد: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، تولید محتوای سمعی و بصری برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و همچنین برپای کوه‌پیمایی و پیاده‌روی و اعزام گروه جهادی به مناطق محروم از برنامه‌های شاخص این هفته است.

 

«ما متحدیم» شعار امسال هفته دفاع مقدس

منصور شوقانی نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه شعار امسال هفته دفاع مقدس امسال با شعار ما متحدیم آغاز خواهد شد، گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری دوران دفاع مقدس برترین صفات جامعه‌ای  که می‌تواند به آن ببالد را متبلور ساخت.

 

جانشین سپاه قائم آل محمد(عج) در ادامه افزود: اقتدار ملی و امنیت ملی یکی از اهداف اصلی دشمن در این سال‌ها بوده و دشمن به دنبال ازبین‌بردن وحدت ملی بود که به‌تبع آن امنیت کشور را برهم بزند و تمام مذاکرات خود را به نتیجه‌گیری از این فضای مشوش گره‌زده بود.

 

شوقانی اذعان کرد: در راستای جهاد تبیین و با هنرنمایی رسانه‌ها در این عرصه فرهنگ غنی و گنجینه ارزشمند دفاع مقدس به نسل آینده انتقال پیدا خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه وحدت ملی در سال‌های دفاع مقدس بسیار پررنگ و قابل‌توجه بود، گفت: امروز هم تمام این اقشار در کنار هم می‌توانند شعار ما متحدیم را به‌عنوان یک تابلوی فراملی به دنیا معرفی کنند.

 

این مقام مسئول با اشاره به چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس تصریح کرد: طلیعه شروع هفته دفاع مقدس در روز چهارشنبه با برنامه سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» و دیدار تصویری مجاهدان و ایثارگران با ولی‌امر مسلمین جهان مقام معظم رهبری هم‌زمان با سراسر کشور آغاز می‌شود.

 

وی همچنین ابراز کرد: اجتماع بزرگ جوانان نقش‌آفرین در گام دوم انقلاب اسلامی نیز از دیگر برنامه‌های شاخص و کشوری است که هم‌زمان با سراسر کشور در روز پنجم مهرماه ساعت 9 صبح اجرا خواهد شد.

 

بنا به گفته سردار شوقانی رژهٔ نیروهای مسلح در روز ۳۱ شهریورماه، برگزاری اردوی راویان پیشرفت ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان و تهیه بسته‌های ویژه دانش‌آموزان نیازمند از سایر برنامه‌های این هفته گران‌قدر است.

 

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از