حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/15 شمسی | 2024/10/06 میلادی
رزمنده دوران دفاع مقدس:

اطاعت از ولی‌فقیه رمز دوام انقلاب است

اطاعت از ولی‌فقیه رمز دوام انقلاب است

رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: در دوران جنگ تحمیلی هدایت و راهبری ولی‌فقیه سبب پیروزی شد و امروز نیز برای پیروزی نهایی باید مطیع امر رهبر باشیم.

محمدابراهیم قاسم‌پور در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی هدف دشمنان سرنگونی نظام جمهوری اسلامی بود، گفت:  دفاع ما به این دلیل مقدس شد که هشت سال مقاومت به‌منظور حفظ ارزش‌های دینی و ملی جامعه را به همراه داشت. 

این رزمنده دوران دفاع مقدس در ادامه افزود: هنگامی که دشمن باهدف سرنگونی به خاک مقدس جمهوری اسلامی حمله کرد رزمندگان ما برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور مجاهدت کرده و تنها قصدشان حفظ خاک و نه کشورگشایی بود.

وی در ادامه افزود: روزگاری عملیات تروریستی منافقین امان مردم را بریده بود و هیچ شخصیت و قشر خاصی در امان نبود، هرکس که موافق جمهوری اسلامی بود باید ترور می‌شد و حال و هوای امروز ازدست‌دادن شهدای راه خدمت همان اتفاقات دهه 60 را مجدد یادآوری می‌کند.

قاسم‌پور تصریح کرد: آمریکا بزرگ‌ترین دشمن جمهوری اسلامی ایران بود و در تمام سال‌های جنگ تحمیلی تجهیزاتی نبود که عراق لازم داشته باشد و آمریکا برایش تأمین نکنند. همین شد که جنگ به طول انجامید در غیر این صورت صدام توان هشت سال مقاومت در برابر ایران را نداشت.

بنا به گفته وی، وقتی حضرت امام خمینی (ره) دستور به جهاد در راه دفاع از کشور صادر کردند در ابتدا افراد بزرگسال مانند شهید حاج حسن صفاییان و شهید حاج علی طاهریان که آنها به‌نوعی پیش‌قراول‌های جنگ بودند عازم شدند و به دنبال آن‌ها جوانان و نوجوانان عازم به جبهه‌های جنگ شدند.

قاسم‌پور همچنین ابراز کرد: اجرای حکم امام خمینی (ره) آن‌قدر حائز اهمیت بود که در این میان بعضی از نوجوانان شناسنامه‌های خود را تغییر می‌دادند تا فقط به دفاع از کشورشان بپردازند و به فرمان امام (ره) عمل کنند و امروز نیز در میدان عمل باید با تمام توان گوش‌به‌فرمان ولایت‌فقیه باشیم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی پرتویی از نهضت عاشورایی امام حسین (ع) بود، گفت: امام حسین (ع) نیز فرمودند من خروج ندارم به لحاظ لذت‌طلبی و دنیاخواهی بلکه می‌خواهم امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را اقامه کرده و دین جدم را در آن زمان اصلاح کنم. 

وی در نهایت بیان کرد: رزمندگان اسلامی با تاسی از ائمه اطهار (ع) و توکل به خداوند و اطاعت از ولی‌فقیه و استعانت از نام و یاد خدا در عملیات شرکت می‌کردند و نتیجه آن پیروزی در برابر دشمنی بود که تمام دنیا با آن همراه شده بودند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از